Цілі законопроекту
- Удосконалити систему обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.
- Привести захист потерпілих в ДТП до вимог законодавства Євросоюзу шляхом поступового збільшення страхових сум.
- Удосконалити систему відшкодування збитків, завданих потерпілим.
- Поширити впровадження електронних технологій при укладанні договорів.
Що ще пропонують
Ініціатори законопроекту пропонують до 2025 року поступово вийти на зіставні з європейськими розміри страхових сум.
За шкоду, заподіяну життю і здоров'ю, повинен становити 20 млн грн на одного потерпілого і 100 млн грн на один страховий випадок незалежно від кількості потерпілих. А за шкоду, заподіяну майну потерпілих, на один страховий випадок — 8 млн грн на одного потерпілого і 16 млн грн на один страховий випадок незалежно від кількості потерпілих.
Найпростіший спосіб заощадити на пальному — картка
Законопроект пропонує скоротити з 90 до 60 днів базовий термін, протягом якого страховик зобов'язаний прийняти рішення щодо здійснення страхової виплати, передбачивши випадки, коли цей термін може скорочуватися до 10 днів, а також вичерпно визначити умови і межі продовження такого терміну.
Також — привести розмір моральної шкоди у відповідність з судовою практикою. Пропонується підвищити її розмір до 25 мінімальних зарплат (80 тис. грн).
Читайте також: Кабмін дозволив показувати поліс ОСЦПВ зі смартфонів
Документ пропонує визначити мінімальний розмір базового гарантійного внеску в централізований страховий резервний фонд захисту потерпілих у ДТП в розмірі 5 млн грн замість суми, еквівалентної 500 тис. євро, а мінімальний розмір базового гарантійного внеску до централізованого страхового резервного фонду страхових гарантій — в розмірі 10 млн грн замість суми, еквівалентної 1 млн євро.
Підвищити штрафи за відсутність чинного договору страхування через два роки після набрання чинності законом.