Українці стали вживати більше овочів та фруктів, незважаючи на зростання вартості цих категорій продуктів. Також зростає в ціні цукор та молочна продукція. Які продукти подешевшали і подорожчали в Києві за 2 місяці 2019 року проаналізував сайт Delo.ua
Сервіс замовлення та доставки продуктів Zakaz.ua порівняв ціни на найпопулярніші продукти харчування, які купують в супермаркетах Києва.
За 2 місяці, з січня по березень 2019 року, більше за все в Україні подорожали банани і капуста. При цьому ціни на картоплю, моркву і сметану знизились.
СОЦІАЛЬНІ ПРОДУКТИ
Якщо поглянути на динаміку зміни вартості соціальних продуктів, то батон Київський нарізний, куряче філе та яйця подешевшали несуттєво. А ціна на гречку і цукор зросла.
Середня ціна за 1 кг гречаної крупи в березні склала 15,97 грн (+0.36 грн до січня), а цукру — 13,44 грн (+1 грн в порівнянні з січнем).
Один кілограм курячого філе значно подешевшав в лютому в порівнянні з січнем (майже на 11 грн) і подорожчав в березні (на 8 грн в порівнянні з лютим).
Середня вартість десятка яєць в супермаркетах Києва з січня по березень знизилась на 0.90 грн.
ЦІНИ НА ОВОЧІ
В овочевій корзині знизилась середня ціна моркви на 1.26 грн, а картопля подешевшала на 0.45 грн.
При цьому ціна на білокочанну капусту виросла майже на 6 грн и склала в середньому 20.70 грн. А заморожена овочева суміш подорожчала на 3 грн.
МОЛОЧНА ПРОДУКЦІЯ
З січня по березень 2019 року ми спостерігаємо тренд зниження середньої вартості сметани. Ціна знизилась на 1.5 грн. При цьому ціна на вершкове масло в березні залишилась на рівні січня.
Проте подорожчали молоко (на 0.70 грн) і нежирний творог (на 2 грн).
ФРУКТИ
Ціна на банани зростає щомісяця. Якщо в січні середня вартість за 1 кг найпопулярнішого фрукту становила 27.02 грн, то в березні ми спостерігаємо збільшення середньої ціни до 34.79 грн.
Вартість популярного сорту яблук «Симиренко» в березні незначно, але знизилася (на 0.32 грн).
Банани — найпопулярніший продукт в замовленнях киян з доставкою з супермаркетів. У період з вересня по лютий 2018/2019 на український ринок було імпортовано на 13% більше бананів, ніж за аналогічних період попереднього сезону.
Згідно аналітиці Української плодоовочевої асоціації (УПОА), українці активно збільшують споживання бананів і цитрусових. Ця тенденція відслідковується і в онлайн-корзинах при замовленні з доставкою.
Подорожчання цін на капусту пов'язують як з купівельним попитом, який, незважаючи на підвищення цін, продовжує зростати, так і з скороченням пропозицій з необладнаних сховищ.
Місцеві виробники активізували продажі своїх запасів картоплі і моркви, тому можна спостерігати негативну динаміку зростання цін на ці овочі.
В цілому за 2 місяці, з січня по березень 2019 року, ціни в супермаркетах Києва на основну групу продовольчих товарів істотно не змінилися і відображають картину в рамках щорічного сезонного коливання, за винятком груп товарів, які подорожчали більше, ніж на 10%.