Відтепер пасажири київської міської електрички, що проходить кільцем Київського залізничного вузла, зможуть сплатити за проїзд в один дотик. Наразі на 11 станціях, що покривають 83% пасажиропотоку, встановлено 16 турнікетів із можливістю безконтактної оплати за проїзд платіжною карткою будь-якого банку різних платіжних систем, платіжним пристроєм з технологією NFC та карткою киянина. Технологія працює на станціях Дарниця, Лівобережна, Троєщина-2, Почайна, Вишгородська, Сирець, Борщагівка, Караваєві Дачі, Київ-Пасажирський, Видубичі та Лівий Берег. Усього в рамках проекту планується встановити 24 турнікети, які зроблять безконтактну оплату доступною на всіх станціях міської електрички.
Проект реалізовано в партнерстві Mastercard та Ощадбанку за підтримки Київської міської державної адміністрації та КП «Київпастранс».
Для оплати проїзду в міській електричці достатньо лише піднести картку чи платіжний пристрій до зчитувального пристрою на турнікеті.
«Mastercard впроваджує сучасні платіжні рішення у транспорті понад 100 міст світу, серед яких і різні міста України. Київ ще у 2015 році став одним із перших міст у світі, де за проїзд у метро можна розрахуватись безконтактною карткою просто на турнікеті. Інноваційна технологія швидко здобула популярність серед пасажирів, і сьогодні вже понад 150 тисяч оплат у метро щодня — безконтактні. Разом із партнерами ми запускаємо рішення для безконтактних оплат проїзду в міській електричці, аби зробити Київ ще більш комфортним для мешканців та гостей міста, а також наблизити нашу столицю до передового smart city», — зазначила Інга Андреєва, генеральний директор Mastercard в Україні.
У партнерстві з Ощадбанком Mastercard реалізував проекти безконтактної оплати проїзду в київському метрополітені та фунікулері, автобусах Мукачева, трамваях Києва та Львова.
«Київ — місто, з якого три з половиною року тому розпочалась історія впровадження Ощадбанком та Mastercard безконтактної оплати проїзду в громадському транспорті України. Першим було метро, потім — фунікулер та швидкісний трамвай. Протягом цього часу зручні та швидкі розрахунки платіжними картками та смартфонами стали звичними для багатьох пасажирів, а сама технологія безконтактної оплати проїзду — однією з важливих складових «розумного» міста. Тож ми разом з партнерами розширюємо мережу використання транспортного рішення і в інших видах транспорту, зокрема в київській міській електричці», — зауважив Андрій Пишний, голова правління Ощадбанку.
«Київ увійшов у п’ятірку міст, які першими запровадили безконтактну форму оплати у метрополітені, — коментує заступник голови КМДА Дмитро Давтян. — Наступний наш крок — єдиний електронний квиток, він уже проходить стадію тестування та незабаром буде презентований для широкого загалу офіційно. Важливо, що відтепер безконтактний проїзд доступний також і в міській електричці, адже це зручно для пасажирів та корисно для обліку пасажирів. Проїзд у міському транспорті має бути комфортним, і безконтактний розрахунок допомагає досягнути цього», — наголосив він.
Контроль оплати проїзду здійснюється за допомогою POS-терміналів, які знаходяться у контролерів: за відсутності реєстрації картки на турнікеті протягом останньої години термінал друкує чек про відсутність оплати проїзду. У разі виявлення порушення контролер виписує штраф. Станом на сьогодні штраф за неоплачений проїзд становить 160 гривень.
Сьогодні маршрут київської міської електрички обслуговують 9 потягів у складі 6 вагонів кожен, які щомісяця перевозять понад 640 тис. пасажирів.