Вперше в опитуванні взяли участь не тільки представники банків, але й їхні клієнти. «Результати нашого дослідження показують позитивну динаміку розвитку ринку за поточний рік, а саме значне збільшення кількості активних клієнтів та підвищення якості послуг. Одним з ключових факторів, що сприяли розвитку Private Banking у 2018 році, є кроки у напрямку лібералізації валютного законодавства в Україні. Варто також зазначити, що серед клієнтів зріс попит на інвестиції за кордон та відкриття іноземних рахунків», — розповіла директор податково-юридичного відділу, керівник напрямку надання послуг приватним клієнтам EY в Україні.
Кредитні картки з кешбеком : пропозиції від топ-банків
Розвиток ринку у 2018 році диктували декілька тенденцій, зокрема:
— збільшення зацікавленості у відкритті рахунків та інвестуванні за кордон;
— зростання популярності інвестиційних інструментів;
- посилення вимог до якості сервісу та технологічного забезпечення банків а також вимог до прибутковості активів.
Чого хочуть клієнти
Більшість клієнтів є громадянами України (94%), власниками бізнесу (38%) або найманими керівниками (36%) та мають річний дохід понад 1 млн грн (71%). Більшість таких клієнтів – чоловіки у віці від 35 до 45 років.
Читайте також: Хто може стати VIP-клієнтом українських банків і навіщо це потрібно
До найбільш популярних послуг клієнти віднесли обслуговування депозитів та поточних рахунків (89%), елітні банківські картки (82%), консьєрж-сервіс (44%), міжбанківський валютообмін (35%), кредитування (29%), аналітичну та інформаційну підтримку (22%).
Протягом 2018 року з’явилась низка нових послуг, зокрема: видача електронних ліцензій, операції з облігаціями внутрішньої державної позики, програми кредитування, інвестиційні операції, преміальні пакети, неіменні депозитні сертифікати, партнерські програми, брокерські та страхові послуги.
Такі нововведення, насамперед, пов’язані з прийняттям Закону «Про валюту і валютні операції», що має забезпечити перехід України до нової моделі валютного регулювання, яка передбачає вільне проведення валютних операцій на території України та вільний рух валютних коштів при здійсненні цих операцій між резидентами і нерезидентами.
Окрім того, велика кількість клієнтів Private Banking звертає увагу на наявність онлайн та мобільних сервісів у банків. 56% учасників Дослідження зазначили, що наявність сучасних та зручних банківських онлайн-сервісів є одним з ключових критеріїв вибору банка.
На думку представників банків, напрямок Private Banking в Україні є перспективним, адже 33% потенційних клієнтів ще не охоплено. Основними можливостями для розвитку в найближчі роки учасники Дослідження назвали зняття валютних обмежень та відновлення роботи з фондовими ринками.