Технологія вже кілька років застосовується на ринках ЄС і США, але до недавнього часу не була доступна в Україні. Що таке insurtech-рішення, чим вони можуть бути корисні в наших реаліях, і як ними користуватися, ми поговоримо з Андрієм Шукатко — генеральним директором СК «АСКА», експертом з 25-річним досвідом роботи в страховій індустрії.
Насправді, це про сплав технологій, ІТ-рішень та фінансових продуктів. І, звичайно, про користь для споживача. Що таке традиційний страховий поліс? Це звичайний паперовий документ, в кращому випадку — в комплекті з наклейкою на вітрове скло. А яким може бути insurtech-рішення? Найчастіше, це мобільний додаток, за допомогою якого можна вирішити багато завдань: наприклад, активувати страховий захист тільки тоді, коли це потрібно, подати документи в страхову компанію в електронному вигляді або, наприклад, отримати послугу евакуатора в дорозі.
І АСКА вперше запропонувала клієнтам такий мобільний додаток?
Мобільні додатки бувають різні. Ми ж вперше запропонували українським водіям insurtech-програму КАСКО, яка працює за принципом «плати, коли їдеш». Такі продукти є за кордоном, вони набирають популярність, але до недавнього часу не були представлені в Україні. А нашим водіям їх дуже не вистачає.
Як показують дослідження, програмами КАСКО користується тільки 1 з 10 українських водіїв машин 2008 року випуску і пізніше. При цьому, власники постійно бояться за свої авто — бояться викрадення, ДТП, бояться, що у інших учасників руху може не бути поліса «автоцивілки». Але, вартість КАСКО плюс можливі складнощі з подачею документів, отриманням виплати, поїздками в офіс страхової — все це відштовхує споживача. Наш продукт, КАСКО4U, вирішує всі ці проблеми відразу.
У чому суть цього нововведення?
Клієнт встановлює наш безкоштовний мобільний додаток, і обирає — чи готовий він сплатити страховку, або спочатку хоче оцінити витрати на страхування в режимі тест-драйв. На сьогодні понад 8000 користувачів тестує наше рішення і вже є перші виплати клієнтам.
Щоб активувати страховий захист, досить зробити міні-платіж — застрахувати авто від збитку на стоянці. А далі водій діє по ситуації: можна докуповувати захист від збитків на час руху, можна застрахуватися від викрадення — тобто платити за повне КАСКО лише тоді, коли це актуально. Так економиться від 25 до 70% платежу по КАСКО.
І, звичайно, ми розраховуємо для клієнта персональний тариф: він залежить від стилю водіння, обраного маршруту, аварійності ділянки шляху, погодних умов. Мушу зазначити, що цю опцію — індивідуальний тариф — пропонуємо не тільки ми, а й ще як мінімум 2 страхові компанії в Україні. А ось можливість гнучкого вибору опцій, «страховка на вимогу», короткий термін договору, який складає всього 3 місяці, — є тільки у АСКА.
Але ж з таким додатком клієнти можуть відмовитися від звичайного КАСКО. Навіщо втрачати прибуток?
Звичайно, хтось захоче перейти на новий, технологічний продукт, і ми це розуміємо. Але не боїмося: по-перше, великому числу клієнтів все-таки потрібне повне КАСКО, в режимі 24/7. Це ті, у кого одна машина в родині, і вона активно використовується протягом дня — тоді ми рекомендуємо використовувати звичну страховку.
А ось ті, хто раніше користувався страхуванням КАСКО, але відмовився від цього продукту через високі витрати, цілком зможуть повернутися до користування цією послугою. За нашими оцінками, таких споживачів в 2,5 рази більше, ніж тих, хто користується програмою КАСКО на сьогоднішній день.
Для кого Ваше рішення буде цікавим в першу чергу?
КАСКО4U можна назвати оптимальним рішенням для 3 категорій водіїв. По-перше, це ті, у кого в родині кілька машин, для різних цілей з різним режимом використання. По-друге, наш мобільний додаток точно підійде для авто, які використовуються тільки в певний сезон: адже є ті, хто, наприклад, вважає за краще не їздити взимку. По-третє, КАСКО4U стане зручним рішенням для всіх, хто використовує машину в мінімальному міському режимі, «робота-дім-робота» плюс недовгі поїздки на вихідних. Якщо Ви проводите за кермом 40-70 хвилин в день — точно варто встановити додаток, хоча б для тест-драйву. Тест-драйв, до речі, безкоштовний і необмежений за часом.
Ну, а оскільки в мобільному додатку є скоринг-система, яка відстежує манеру руху і нараховує знижки за безпечний стиль їзди, то акуратні водії з усіх трьох груп можуть отримати ще більшу вигоду.
Чого особисто Ви очікуєте від розвитку insurtech-рішень в найближчі 1-2 роки?
Я б говорив про очікування не тільки як менеджер старховой компанії, але і як споживач страхових послуг, а ще — як водій і пішохід.
Будучи татом двох прекрасних доньок, які живуть в місті з насиченим трафіком і кожен день ходять в школу, мені однозначно хотілося б більшої безпеки на дорогах. Безпеки для пішоходів і водіїв.
Безумовно, тут не обійтися без зміни законів і механізмів контролю. Але є і другий спосіб впливу — це зміна культури водіння. І цей другий випадок — саме те, на що можуть вплинути страховики. Ми можемо стимулювати споживача до акуратного водіння найдієвішим способом: грошима, знижками на страхування. Крім того, ми можемо запропонувати автовласникам зручні сервіси, які зекономлять їх час і дозволять не відволікатися від повсякденних справ, в тому числі в дорозі. Упевнений, мої колеги по ринку думають так само.
Я сподіваюся, що вже в найближчі 1-2 роки страхові компанії України запропонують багато технологічних рішень, які зроблять автострахування простим, корисним і недорогим, а дорожній трафік в нашій країні, хоча б, трохи більш цивілізованим.