Оновлення рейтингу враховує оцінку автономного кредитного профілю Укрзалізниці (SCP), який в поєднанні з незмінним застосуванням Fitch спадного підходу відповідно до критеріїв для урядових організацій (GRE) призводить до того, що рейтинги ПАТ вирівнюються з рейтингами України (B-, «стабільний») .
Оновлення рейтингу дефолту емітента (РДЕ) в національній валюті пояснюється:
- реструктуризацією більшості місцевих боргових зобов'язань,
- безстроковим зняттям нереструктуризованого місцевого боргу з перехресних дефолтів за непогашеними євробондами,
- виведенням боргу «Донецької залізниці» з перехресного дефолту в зв'язку з введенням урядом мораторієм по обслуговуванню цієї заборгованості.
Рейтинг облігацій Shortline Plc вирівнюється з довгостроковим РДЕ ПАТ, відображаючи думку Fitch, що ці цінні папери представляють собою прямі безумовні пріоритетні незабезпечені зобов'язання Укрзалізниці та є рівними по черговості виконання з усіма іншими існуючими і майбутніми незабезпеченими і несубординованих зобов'язаннями.
Як це було?
- Укрзалізниця в травні 2013 року розмістила дебютний випуск єврооблігацій на 500 млн доларів з терміном обігу п'ять років через спеціально створену компанію Shortline PLC.
- У березні 2016 року Укрзалізниця реструктуризувала єврооблігації, пролонгувавши термін погашення до 15 вересня 2021 року і підвищивши процентну ставку з 9,5% до 9,875% річних. Також був змінений графік погашення основної суми позики: 60% повинно бути оплачено в 2019 році, 20% — в 2020 році і 20% — в 2021 році.
- В кінці листопада 2017 року Укрзалізниця звернулася до власників цінних паперів з проханням схвалити відмову від крос-дефолту за євробондами у зв'язку з реструктуризацією частини внутрішньої заборгованості.