ПриватБанк – лідер у медійному полі

У першому місяці осені українські ЗМІ приділили велику увагу інформації про врегулювання ПриватБанком спору з сім'єю Суркісів щодо капіталізованих внесків та виплати понад 1 млрд.грн. Банк часто згадувався і в зв'язку зі скандалом про продаж його менеджером даних клієнтів. Також був ряд згадок про те, що ПриватБанк заблокував понад 1,5 тис. рахунків осіб, які причетні до наркоторгівлі, в рамках проекту #СтопНаркотик, а також про спільну програму ПриватБанку та MasterCard «Плюс 100 грн до пенсії», яка проводиться для власників пенсійних карт в Полтавській та Черкаській областях. Результат — медіа-лідерство ПриватБанку за підсумками вересня. Зокрема, він з 4 166 згадками у ЗМІ значно випереджає інших гравців банківського сектора.

У Ощадбанку, який посів друге місце, цей показник становить 1 935. На третьому і четвертому місцях в списку найбільш часто згадуваних банків — Промінвестбанк та Укргазбанк з показниками 1 199 і 916 публікацій відповідно. З великим розривом слідує Укрексімбанк зі 662 згадками за вересень.

Позитив чи негатив? Тональність згадувань

Медіа-аналіз також включає в себе і якість згадок в ЗМІ, «розкладаючи» інформацію на позитивну, нейтральну та негативну. З явно позитивних сюжетів варто відзначити ряд публікацій по Укргазбанку завдяки сплеску інформації про фінансування проектів «чистої» енергетики, «еко-трансформації» промислових підприємств та прес-конференції глави Держенергоефективності Сергія Савчука. Частка публікацій про еко-трансформації — 7% серед всіх згадок про банк.

Зі згадок з позитивною тональністю слід виділити публікації про програму відшкодування відсоткових ставок за кредитами банків для малого і середнього бізнесу, яка була запущена Тернопільської ОДА спільно з Німецько-українським фондом та банками-партнерами: Ощадбанком та Укргазбанком. Також часто писали про нові локомотиви General Electric, які на умовах лізингу Укрексімбанк надає Укрзалізниці (частка — 18% від усіх публікацій про банк), і про закриття рахунків осіб, пов'язаних з наркоторгівлею, яке провів ПриватБанк.

Що стосується публікацій, в яких гравці банківського сектора згадувалися в негативній тональності, то варто звернути увагу на Промінвестбанк. Справа в тому, що він є головним фігурантом у справі про арешт Україною акцій російських банків і про це — 67% публікацій серед загального числа згадок про Промінвестбанк.

Ситуація з менеджером ПриватБанку, який продавав дані клієнтів, не могла не позначитися на загальній тональності публікацій. Про нього — близько 5% всіх публікацій про банк.

І, звичайно, потрібно згадати Ощадбанк з інформацією про відмову Київського апеляційного господарського суду задовольнити його скаргу на арешт майна та коштів «Укртелекому». Про це — 6% від загального числа публікацій про банк.

Позиціонування в ЗМІ

Банкам і бізнесу не варто забувати про рівень впливу негативу на загальне сприйняття бренду. Тому також слід брати до уваги і охоплення, масштаб джерела інформації, ЗМІ, що поширює відповідну інформацію.

Зокрема, найвищий відсоток публікацій (29%) в найбільших ЗМІ отримали відразу два банки — Укрексімбанк та Промінвестбанк. Очевидно, що це пов'язано з резонансністю тем, які в цьому місяці піднімалися навколо них. Найбільше публікацій у великих ЗМІ у ПриватБанку (21%), у нього ж — найвищий відсоток згадок в джерелах з невеликою вагою.

Персони в згадках

Найзгадуванішою персоною серед загального числа публікацій про ТОП-5 банків вересня був Ігор Коломойський, про нього згадували 1050 раз в зв'язку з двома банками — Промінвестбанком та ПриватБанком.

На другому місці за кількістю згадок (587) — Петро Порошенко, більше половини з цих публікацій — про ПриватБанк, також про нього писали в зв'язку з Укрексімбанком та Промінвестбанком. Трійку лідерів завершує Геннадій Боголюбов — 199 публікацій.

***

Моніторинг проводився за період 01.09 — 30.09 за допомогою системи контент-аналізу Semantrum від компанії ЛІГА: ЗАКОН. Враховувалися згадки на ТБ, радіо, у друкованій пресі та в інтернет-ЗМІ. Проаналізовано 10 484 публікацій і також 382 інформаційних сюжети.