Редакція «Економічної правди» пояснила, чого очікувати водіям, і як паркуватися, щоб авто не забрав евакуатор.
Нове нарахування штрафів за порушення правил паркування
Зміниться порядок нарахування штрафу за несплату паркування: прив'язка буде не до неоподатковуваного мінімуму, а до вартості користування паркувальним місцем, на якому стоїть авто. Штраф нараховуватиметься у 20-ти кратному розмірі вартості однієї години паркування. Фактично штрафи у Києві знизяться з 136-204 грн до 100-200 грн за одне порушення. Крім того, при фотофіксації порушень діятиме 50% знижка, якщо штраф сплачено у 10-денний термін.
Матеріали фотовідеофіксації мають надходити до Реєстру адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху, який буде вести МВС. Поки реєстр не створено, правові аспекти його роботи не врегульовано, а відеокамери на встановлено, притягнути власника авто до відповідальності згідно новим правилам неможливо.
За розрахунками, перші «листи щастя» можуть надійти на адреси порушників не раніше початку 2019 року. А поки що інспектори з паркування зможуть штрафувати тільки за несплату паркування і лише на місці правопорушення.
Коли чекати на евакуатор
Загалом існує 17 випадків, коли машину можуть забрати на спецмайданчик. Серед них паркування на залізничних переїздах, трамвайних коліях, на мостах та естакадах і під ними, в тунелях, на пішохідних переходах, біля зупинок громадського транспорту, на місцях для осіб з інвалідністю та ін. В усіх випадках метою є зменшення заторів, запобігання створенню аварійних ситуацій, що загрожують життю і здоров’ю громадян, та порушенню прав осіб з особливими можливостями.
Евакуація може проводитися лише за умови фіксації обставин порушення у режимі фотозйомки або відеозапису. Крім поліцейських, право евакуювати автівки отримають інспектори з паркування. Але реалізувати це право на практиці інспектори зможуть лише після початку функціонування Реєстру адмінправопорушень МВС. Без задокументованого підтвердження евакуація може бути визнана в суді незаконною. Крім того, якщо водій з'являється на місці порушення і може забрати авто, евакуація не проводиться.
Плата за транспортування і зберігання авто на спецмайданчику встановлена спільним наказом МВС, Мінфіну та Мінекономрозвитку і становить для авто вагою до 2 т — 720 грн за евакуацію, 144 грн за кожну добу у перший тиждень зберігання та 24 грн на добу, починаючи з восьмого дня
Як діятиме система штрафних балів
У разі фіксації в автоматичному режимі кожному водієві дозволено три порушення ПДР на рік без застосування грошового штрафу. Така модель суперечить діючим у ЄС та США системам штрафних балів, спрямованим на облік грубих порушень та виявлення водіїв з небезпечним стилем керування.
Підвищити безпеку на дорогах України та зменшити кількість ДТП від впровадження стаціонарних камер фотовідеофіксації можна лише за умови законодавчих змін у підходах до системи застосування штрафних балів.