«Перша причина різкої зміни — нові можливості, які відкрилися перед українцями. На вітчизняний ринок вийшли Google Pay, Garmin Pay і, звичайно ж, Apple Pay. Мобільні гаманці значно спрощують процес безготівкової транзакції. Так, платіж тепер можна здійснювати смартфоном і навіть за допомогою «розумних годинників». Світова практика говорить про те, що рішення від Apple генерує найбільший оборот, проте охоплення населення Android-девайсами є значно вищим. Таким чином, за нових і більш зручних можливостей оплатити товари і послуги, вітчизняний користувач буде активно ними користуватися», — пояснює Альона Дегрік-Шевцова, акцентуючи увагу саме на мобільних гаманцях, а не на банківській картці.
Другим важливим аспектом в зростанні NFC-платежів Дегрік Альона вважає активне впровадження нових і заміна існуючих POS-терміналів на більш нові — які підтримують зазначену технологію.
«Друга причина — інфраструктурна. Дослідження Mastercard і дані НБУ заявляють: на момент написання матеріалу в понад 75% всіх POS-терміналів доступні NFC-оплати. Для Києва цей показник вище, для регіонів нижче — але саме так і варіюється використання мобільних гаманців і карт з PayPass / PayWave. У столиці та великих містах закономірно більш активне впровадження нових технологій», — зазначає Альона Дегрік, додаючи про системність процесу. — «Проте, без адекватно працюючої інфраструктури будь-яка нова можливість залишалася б лише яскравим заголовком. У нас же статистика радує — безконтактні оплати найчастіше використовуються в реальних повсякденних витратах: продуктові магазини, громадський транспорт кафе, АЗС. Це означає, що динаміка таких транзакцій буде лише позитивною».
Альона Дегрік-Шевцова переконана, що великі банки — головні драйвери масового впровадження інновацій у транзакційному бізнесі. Однак чим більше банків будуть інтегрувати Apple Pay, Google Pay та інші мобільні гаманці, тим більш звичними ставатимуть ті речі, які ще давно дивували і вражали.