З початку серпня наші читачі поскаржилися «Мінфіну» на банки 240 раз. Ми допомогли вирішити майже 100 проблемних ситуацій.
Лідери та аутсайдери
За місяць десятка лідерів рейтингу не змінилася. На першому місці як і раніше monobank, на другому і третьому — Таскомбанк та Кредит Дніпро.
Переставлення відбулися в другій десятці банків. Альфа-Банк, наприклад, піднявся з 13 на 11 місце, Креді Агріколь Банк — з 14 на 13-е, а Укрсиббанк — з 18 на 17-е.
Найбільше погіршилася позиція Ідея Банку — він перемістився з 11 на 14-ий рядок. Сбербанк посунувся з 17 на 18-е місце.
Рейтинг будується на відгуках користувачів порталу — за 8 років їх накопичилося на сайті більше 70 000. Дослідження дає можливість оцінити якість обслуговування в банках. Оцінки фінустановам виставляють самі читачі.
«Мінфін» зараховує тільки реальні відгуки, засновані на особистому досвіді читачів. Ми ретельно перевіряємо кожну думку. Якщо її достовірність викликає сумніви, модератори сайту запитують додаткову інформацію. Користувача можуть попросити надати фотографії документів, скан касового чека, ім'я співробітника банку, який поводився некоректно і т. д.
У рейтингу беруть участь банки, у яких накопичилося 100 і більше підтверджених відгуків. Зараз таких налічується 21. Станом на вечір 6 вересня найбільше підтверджених відгуків у ПриватБанку — 4473. За ним слідом йдуть Ощадбанк та Альфа-Банк — 1601 і 1214 відгуків відповідно.
Ще один важливий нюанс: чим старше думка, тим менше її вага в рейтингу банку. Відгуки старше одного року на поточну оцінку практично не впливають. Ми також не враховуємо претензії, які не мають відношення до якості обслуговування або банківських послуг.
Допомога клієнтам
У міру того, як читачі залишають нові відгуки, змінюються і позиції учасників рейтингу. Але у банків є шанс самим вплинути на свою оцінку.
Користувачі, які підтвердили свій відгук на «Мінфіні», можуть заповнити спеціальну заявку на вирішення проблеми, і ми перешлемо її в банк. Якщо фінустанова вирішить питання клієнта, той повідомить про це «Мінфіну» і оцінка його відгуку зросте на 2 бали.
Банки вже почали активно працювати із заявками клієнтів. Всього за місяць вони розглянули 93 претензії. Найбільш оперативно на них реагував ПриватБанк. За місяць він встиг закрити 22 претензії читачів. Альфа-Банк розглянув 19 заявок, Ощадбанк — 18.