Як повідомляє компанія UTG, за підсумками шести місяців цього року ринок торговельної нерухомості Києва поповнився трьома новими об'єктами: ТРЦ Smart Plaza Polytech (площа — близько 15 100 м2), ТЦ «Рітейл Парк Петрівка» (11 000 м2), перша черга ТРЦ Rive Gauche (20 100 м2). Загальна пропозиція збільшилася приблизно на 46,2 тис. м2 і досягла близько 1,3 мільйона м2. «Загальна орендована площа ТЦ/ТРЦ в Києві зросла всього на 3,6% в порівнянні з початком року, — зазначила Наталія Кравець, директор департаменту торговельної нерухомості, Colliers International (Україна). — Забезпеченість торгівельними приміщеннями в столиці становить близько 439 м2/1000 жителів, що як і раніше значно менше показників більшості європейських міст. Наприклад, у Варшаві (Польща) цей показник досягає 600 м2/1000 жителів».

За даними Colliers International (Україна), в 2018-2020 р в Києві має відкритися ще кілька ТЦ. Це, зокрема, River Mall (55 000 м2), RETROVILLE (80 700 м2), Blockbuster Mall (142 000 м2), Good Life (7500 м2), Oasis (13 200 м2), Ocean Mall (100 000 м2), Rive Gauche (2-а черга, 50 100 м2), Respublika ( 135 000 м2), Smart Plaza Obolon (12 000 м2), SKY MALL (3-я черга, 37 100 м2), «Апрель» (2-а черга, 30 000 м2). Але існує висока ймовірність, що терміни їх здачі будуть перенесені. При цьому, як зазначила Дарина Кулага, аналітик компанії JLL в Україні, до введення в 2019 році заявлено понад 250 тис. м2, що стане рекордом для ринку торгових центрів Києва.

При цьому торговим центрам стає все складніше втримати цільову аудиторію. Городяни все частіше віддають перевагу онлайн-шопінгу, а при виборі торгових центрів покупці стають більш виборчими. Їм потрібні ТЦ з грамотною концепцією, зручним місцем розташування, широким вибором послуг і розваг. Девелопери не придумали нічого кращого, як розширювати зони громадського харчування, зокрема фуд-корти. Це стало однією з останніх помітних тенденцій на ринку.

Втім, розширюються і торгові зони. Зокрема, за рахунок появи нових брендів. Так, перший магазин турецької марки DeFacto (одяг для всієї родини) з'явився в ТЦ GLOBUS; британської AllSaints (одяг) — в ТРЦ Ocean Plaza; італійської Santoni (взуття) — в ТЦ «Мандарин Плаза». «Нові бренди прагнуть відкривати магазини в найбільш успішних об'єктах, однак знайти необхідну площу там непросто», — зазначає Катерина Весна, керівник відділу торговельних площ компанії JLL в Україні. На кінець другого кварталу 2018 року, в ТЦ Києва пустувало всього 5,3%, і, за прогнозами експертів, через активний розвиток орендарів і очікуваного низького обсягу нової пропозиції в другому півріччі вакантність в сегменті торговельної нерухомості міста буде знижуватися.