Директор з глобального виробництва LMC Automotive Джастін Кокс прогнозує спад на європейському авторинку. Причому, вже в найближчі роки, — повідомляє Autoconsulting, Для песимізму є причини. Зростання реального ВВП, то в порівнянні з минулим роком, за даними Oxford Economics, знизиться в Європі з 2,5% до 2,2%. А найбільше зростання ВВП, найближчим часом, покажуть Індія — 7,3% (проти 6,2%), і Бразилія — ​​2,4% (проти 1%). Зростання з 2,3% до 2,8% прогнозується і в США. У всіх інших країнах світу ВВП в 2018-му буде падати.

Зростання продажів автомобілів в Західній Європі в цьому році складе 2%. У той час, як у Південній Америці це — 11%. У перспективі до 2020 року лідерами продажів автомобілів стануть Китай (+ 40%), Індія (+ 14%) та Бразилія (+ 7%). У Німеччині ринок не зросте, у Франції додасть 1%, в Італії — 3%. У США та Японії прогнозують спад продажів нових автомобілів (по 6%), а в Великобританії — мінус 2%.

Причини такого стану справ, на думку Кокса, — торгові війни, ізоляція Росії, брексіт Великобританії та санкції проти Ірану.

При цьому саме в США, де прогнозується спад продажів, європейські автомобільні виробники імпортують 44% своєї продукції. На другому місці азіатські країни — 38%, на третьому Центральна Європа — 10%.

Найбільшими європейськими експортерами автомобілів на сьогоднішній день є Великобританія (30%), Італія (27%), Німеччина (25%). Volkswagen Group експортує в США 5% своєї продукції (Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche, VW). BMW — 15%, Daimler Group (Mercedes-Benz, Maybach, SMART) — 12%, FIAT/Chrysler — 10%, Tata — 23%, Geely — 16%, Honda — 25%. В цілому цей експорт становить 1,2 млн. авто в рік.

Другий нюанс, який може змінити ситуацію на авторинку — чимало автомобільних підприємств знаходиться у Великобританії. Через брексіт не зовсім зрозуміло, які моделі вони будуть виробляти (і чи будуть працювати взагалі) в найближчі роки. Зокрема, під питанням виробництво у Великобританії MINI Clubman, MINI One/Cooper, Opel Astra, Honda Civic, Infiniti Q30, Toyota Avensis.

Закриття британських автомобільних підприємств поставить перед автоконцернами проблему перенесення виробництва. Наприклад, в BMW вже прораховують варіант перенесення виробництва зі свого заводу в Британському Оксфорді (22% продукції компанії) в Китай. Для України математика тут проста: перенесення виробництва автомобілів з Великобританії в інші країни зробить їх доставку дорожче, що вплине на остаточну ціну авто.