Як відомо, 28 липня 2017 р Сенат схвалив законопроект «Про боротьбу з американськими противниками через санкції» (CAATSA). Цей документ посилив деякі санкції і залишив можливості для для їх подальшої жорсткості. Багато членів Конгресу скаржаться, що адміністрація зробила дуже мало, і закликають прийняти більш жорсткий документ. Прес-конференція Трампа з Путіним в Гельсінкі 16 липня стала доказом того, що потреба в новому законі про російських санкції все-таки є, — пише економіст.

В цілому Конгрес зосередився на чотирьох законопроектах. Всі вони виключно про Росію. Останній і найбільш детальний законопроект «Про захист американської безпеки від агресії Кремля-2018» або DESKAA просувають шість сенаторів. Цей законопроект, ймовірно, може замінити інший — «Про захист виборів від загроз шляхом встановлення« червоних ліній »або DETER — від сенаторів Кріса Ван Голля і Марко Рубіо, який вони подали ще в минулому січні. Сенатори-республіканці Джон Баррассо, Корі Гарднер і Стів Дейнес представили також Закон про співпрацю в галузі енергетичної безпеки, який фактично має на меті накласти санкції на Північний потік-2.

У Палаті представників, представник демократів Стені Хойер представив документ «Про захист Америки від російського втручання», який включає в себе 18 різних законопроектів, 8 з яких мають підтримку обох партій. Останні три висунули після зустрічі в Гельсінкі. У сфері економіки пропонується ввести санкції на такі чотири сектори: державний борг, енергетика, російські державні фінансові інститути і Північний потік-2.

Зараз DESKAA сприймається як стартова точка для переговорів через важливі складові документа. І хоча повний текст законопроекту ще не доступний, він виглядає набагато обережнішим ніж DETER. Обидва документи містять також інші вимоги, включаючи кіберзаходи і захист американської системи голосування.

Найбільш ймовірно, що нові санкції будуть стосуватися державного боргу. DESKAA пропонує заборонити і накласти обмеження на «транзакції по новому державному боргу РФ. Тобто законопроект заборонить американцям купувати російські державні облігації, і одночасно з формулювання тексту випливає, що торгівля буде дозволена. З огляду на, що державний борг Росії становить лише 13% ВВП, це не драконівська, але досить важлива санкція.

Найбільше суперечок викликає енергетичний сектор. DESKAA виступає за санкції «на транзакції, що стосуються інвестицій в енергетичні проекти, які підтримують державні або напівдержавні утворення Росії». DETER пропонує заборонити співробітництво з російськими державними компаніями, що змусило б американців вийти з існуючих проектів без отримання компенсації. Для Каспійського трубопровідного консорціуму це означало б припинення викачки нафти з Казахстану, що насправді було б не дуже розумним. Американці будуть змушені залишити спільні проекти в недружніх країнах, якщо їх акції належать санкціонованим російським компаніями. Ці проблеми можуть бути вирішені, якщо допустити звільнення окремих проектів від санкцій, або участь в них до певної міри, і якщо мова йде про великих російських енергетичних компаніях, то це навряд чи допоможе.

DETER пропонує визначити конкретну кількість державних фінансових інститутів, зате DESKAA ще не піднімали цього питання, зосередившись більше на персональних санкції. Зараз санкцій найбільш ймовірно розповсюдяться на інститути, які обслуговують швидше Кремль, ніж російський народ, і все це може бути зроблено і в рамках законопроекту CAATSA. Санкції проти Північного потоку-2 і його субпідрядників поки не дуже користуються політичною підтримкою. Багато конгресменів відчувають себе незручно, намагаючись диктувати Європі енергетичну політику.