Найчастіше при контакті з клієнтом банку зловмисники намагаються одержати секретні дані банківської картки для подальшого списання коштів.
Однак з розвитком технологій шахраї винаходять все нові способи крадіжки коштів з платіжних карт. Про що потрібно знати, щоб не стати жертвою шахраїв?
Для початку хочу розповісти вам про найпопулярніші на сьогодні види шахрайства:
Вішинг
Одним з самих популярних видів шахрайства на сьогодні є «вішинг». Це спосіб шахрайства, при якому клієнт повідомляє реквізити своєї платіжної карти фіктивним співробітникам банку, фіктивній службі безпеки банку або нібито співробітникам НБУ і т. д.
Якщо вам зателефонували з такою вимогою, важливо пам'ятати, що банки володіють всією необхідною інформацією для ідентифікації клієнта і тому ніколи не просять називати реквізити платіжної картки.
Крадіжки в мережі Інтернет
В мережі Інтернет шахраї все частіше викрадають реквізити платіжних карт за допомогою підроблених web-сайтів.
Такий вид шахрайства називається «фішингом».
Кращий спосіб захисту платіжної картки в мережі Інтернет — під'єднати до карти сервіс 3D-Secure або відкрити інший картковий сет, який буде використовуватися вами винятково для Інтернет — платежів.
Поповнювати такий рахунок краще при необхідності — на потрібну вам суму для здійснення конкретної транзакції.
У будь-якому випадку, оплачувати покупки та послуги в мережі Інтернет необхідно тільки на перевірених і відомих web-сайтах, а на карті краще встановити ліміт для проведення платежів.
В даний час фіктивні web-сайти створюються також для поповнення номера мобільного телефону.
Як правило, власники платіжних карт у своїх пошукових запитах шукають web-сайти для безкоштовного поповнення номера і переходять на перший варіант з отриманого списку.
Намагаючись поповнити мобільний телефон, клієнти банків забувають про запобіжні заходи і вводять свої реквізити карти і таким чином надають шахраям доступ до них.
Зазвичай, такі поповнення закінчуються фіктивним повідомленням про помилку.
Наприклад, таким: «Ваш платіж відхилено банком, спробуйте ввести номер картки іншого банку».
Старе добре СМС
Шахраї відправляють власникам платіжних карт СМС-повідомлення про те, що їх платіжна карта заблокована банком.
При цьому обов'язково вказується номер телефону для зворотного зв'язку з шахраями.
Стурбований клієнт передзвонює на вказаний номер, після чого шахраї за допомогою різних хитрощів отримують інформацію про те, в якому банку у нього відкрита картка, просять назвати реквізити картки і необхідні коди.
Під час такої розмови клієнт банку умисно знаходиться у режимі очікування, щоб за цей час була можливість списати всі доступні засоби з його платіжної карти.
Жертвою такого шахрайства може стати будь-хто, оскільки сьогодні майже у всіх мобільних абонентів є платіжна карта.
Захиститися від цього можна, якщо знати ряд простих правил.
По-перше, номер відправника СМС завжди повинен відповідати назві банку, який відправив СМС.
По-друге, в такому повідомленні повинні бути вказані останні 4 цифри номера заблокованої платіжної картки, а також номер телефону в форматі 0800 для зворотного зв'язку з банком.
Захищайте реквізити
До реквізитів банківської карти відносяться її номер, термін дії та 3-значний код CVV2 / CVC2 на зворотному боці.
Якщо платіжна карта підключена до сервісу 3D-Secure, то до таких даних відноситься і динамічний код, отриманий в СМС від банку для додаткового підтвердження оплати в мережі Інтернет.
Ці дані використовуються шахраями для переказу грошей з вашої картки на чужу, після чого ці кошти практично відразу знімаються в банкоматі.
Другий спосіб шахрайства – поповнення номера мобільного телефону з подальшим виведенням коштів на картку Visa або MasterCard.
Крім того, знаючи реквізити вашої картки, треті особи можуть зробити покупки високоліквідних товарів у мережі Інтернет, наприклад, на ресурсах Amazon, eBay, iTunes, Google Play. Це може бути купівля відеоігор, мобільних додатків, електротоварів на сайті AliExpress і т.д.
З цих причин реквізити картки необхідно берегти і не повідомляти їх іншим особам, а саму картку не передавати в чужі руки для здійснення будь-яких платежів.
Бувають ситуації, коли самостійно оплатити послугу через термінал в зоні самообслуговування неможливо. Наприклад, в ресторані.
В цьому випадку попросіть принести вам термінал для здійснення транзакції або пройдіть до терміналу самі.
Вадим Яковець, начальник відділу карткової безпеки Ідея Банку.