ПроКредит Банк в Україні як частина міжнародної групи, що базується в Німеччині, продемонстрував стабільне зростання: за 2017 рік ПроКредит Банк збільшив обсяг кредитного портфеля на 35 %, і це після ще більш разючого успіху в 40 % за минулий 2016 рік. Оскільки така тенденція до зростання спостерігається й у 2018 році, Банк докладає всіх зусиль, щоб сприяти цьому процесу, покращуючи умови обслуговування приватних клієнтів. Про це розповідає Голова Правління ПроКредит Банку в Україні Віктор Пономаренко. «Ми маємо дуже амбітні плани для збільшення кількості депозитів, адже прагнемо подальшого розширення нашого кредитного портфеля для бізнесу», – пояснює він. Це означає переосмислення наявних банківських послуг для приватних клієнтів.
Ідеться не лише про залучення до банку нового капіталу у вигляді «свіжих» депозитів. ПроКредит Банк завжди мав потужну базу приватних клієнтів, але цей напрям дещо відійшов на другий план у зв’язку з блискучим прогресом Банку в забезпеченні фінансових інструментів для українського сектора МСБ. Пан Пономаренко вважає, що настав слушний момент, щоб приділити більше уваги пропозиціям для приватних клієнтів.
«Сектор МСБ залишається нашим основним пріоритетом і ключовою характеристикою ідентичності нашої фінансової інституції. Водночас ми розбудовуємо потужну систему обслуговування для приватних клієнтів. Хоча такі зусилля й не одразу впадають в око клієнтам, увагу яких, звісно, привертає інший напрям нашої роботи, а саме висококласний сервіс для МСБ».
Пан Пономаренко розраховує на те, що поєднання зручності, прозорості, вигідності й безпеки допоможе його банку вирізнитися з-поміж багатьох інших і привабити нових приватних клієнтів. Усі названі ключові фактори успішно діють завдяки діджиталізації сервісів Банку. Останнім часом ПроКредит Банк узяв курс на розширення сфери обслуговування за допомогою цифрових платформ на противагу фізичному обслуговуванню клієнтів у відділеннях Банку. Таким чином, усі поточні банківські транзакції вже можна здійснювати онлайн. Крім того, просувається робота над розробкою нового сервісу, що дасть змогу клієнтам відкривати рахунок онлайн, навіть не переступаючи поріг відділення.
«Наша мета – запропонувати клієнтам просту, зручну й прозору бізнес-модель», – каже пан Пономаренко. На його думку, сьогодні діджиталізацію в Україні більше здійснюють на словах. На практиці ж банківський сектор і досі відчуває сильну залежність від традиційної мережі відділень і готівки. «Ми віримо, що використовувати цифрові інструменти – набагато правильніше, ніж іти традиційним шляхом обробки транзакцій, коли клієнтам доводиться відвідувати відділення та заповнювати купу паперів. Наша мета – мінімізувати використання паперу й замінити його на онлайн-транзакції скрізь, де тільки можливо. Ми прагнемо бути більш інноваційними й водночас більш надійними».
Приватні клієнти ПроКредит Банку матимуть чітке розуміння того, на що погоджуються, завдяки впровадженню стандартної щомісячної банківської комісії, що замінить собою складну систему стягнень за кожну окрему послугу. «Це забезпечує приватним клієнтам фінансову свободу й прозорість для побудови планів на майбутнє», – пояснює пан Пономаренко. – «Складна система стягнення оплати часто ускладнює порівняння пакетів приватних послуг різних українських банків. І в цьому плані ми намагаємося працювати максимально прозоро». Завдяки такій моделі фіксованої оплати ПроКредит Банк стає очевидним вибором для фінансово-активних клієнтів, які здійснюють усі свої транзакції через Інтернет і потребують більшої різноманітності персоналізованих банківських послуг, що в умовах окремої оплати кожної послуги призводить до значного зростання сумарних стягнень. На практиці йдеться про обслуговування середнього класу українців, або, за визначенням пана Пономаренка, «класу людей, які мають достатній дохід для заощаджень і витрат».
Подібно до інших міжнародних банків, представлених на українському ринку, ПроКредит Банк пропонує той рівень безпеки, якому в Україні відповідають лише одиниці. Криза українського банківського сектора, яка почалася 2014 року, призвела до закриття понад сотні банків і підірвала довіру суспільства до фінансових інституцій. Відтак чимало приватних клієнтів звернулися до місцевих відділень міжнародних банків, як до безпечної гавані. Відчуття надійності поширюється також і на цифрові платформи ПроКредит Банку в Україні. За словами пана Пономаренка, їх розробляють всередині Групи ПроКредит Банк для дотримання як українських, так і європейських норм. «Як частина міжнародної банківської групи, що базується в Німеччині, ми маємо змогу застосовувати європейські стандарти безпеки для всіх видів транзакцій. Клієнти можуть бути абсолютно впевнені в безпечності й надійності нашого сервісу».
Врешті-решт, головним чинником, що впливає на вибір приватних клієнтів, залишається рівень прибутку, який їм принесе оформлений депозит. Пан Пономаренко запевняє, що бізнес-модель ПроКредит Банку та її сфокусованість на онлайн-сервісах дає змогу пропонувати більш привабливі відсоткові ставки, ніж в інших міжнародних банках, що працюють в Україні. «Роблячи акцент на онлайн-банкінгу, ми можемо запропонувати найширший доступ до мережі, а отже, уникнути прив’язаності до локації. У нас нема потреби в дорогій фізичній інфраструктурі, тому ми маємо змогу зберігати заощадження наших клієнтів на більш конкурентних умовах. Іншими словами, наші дедалі нижчі витрати створюють основу для вищих відсоткових ставок».