Зокрема, у вчиненні злочину, кваліфікованого за ч.2 ст.364 КК України «Зловживання владою або службовим становищем» підозрюються:
- колишній керівник Філії «Центр забезпечення виробництва» («ЦЗВ») «Укрзалізниці» (чинний на момент вчинення злочину);
- колишній заступник начальника Філії «ЦЗВ» «Укрзалізниці» (чинний на момент вчинення злочину);
- начальник відділу нафтопродуктів управління обліку нафтопродуктів та складського господарства Філії «ЦЗВ» «Укрзалізниці»;
- куратор компанії-постачальника палива — довірена особа кінцевих власників фінансово-промислової групи, до складу якої входить компанія-постачальник палива «Укрзалізниці».
особа, підлегла куратора, відповідальна за пошук та супроводження державних закупівель нафтопродуктів, у яких приймала участь компанія-постачальник палива «Укрзалізниці».
При цьому в НАБУ зазначили, що місцезнаходження екс-керівника філії, куратора компанії-постачальника і його підлеглого поки не встановлено.
За даними слідства, у березні 2016 року «Вог Аеро Джет» виграло тендер та уклало з Філією «ЦЗВ» «Укрзалізниці» договір поставки дизпалива за економічно вигідною ціною, яка на той момент була нижчою за ринкову.
Згодом «Укрзалізниця» та постачальник тричі (23, 25 і 29 березня 2016 року) підписували додаткові угоди до договору поставки. Відповідно до цих угод службові особи «Укрзалізниці», користуючись нормою закону про можливість підвищення ціни до 10% у випадку її коливання на ринку, кілька разів додатково збільшували вартість дизпалива для залізниці.
Як з’ясувало слідство, законних підстав для укладання третьої додаткової угоди не було, оскільки впродовж 25-29 березня 2016 року ринкові ціни на пальне не зростали.
Відтак, закупівельна ціна дизпалива не лише втратила свою економічну привабливість, але й перевищила ринковий рівень цін, що, на думку детективів, призвело до спотворення результатів торгів.
«Укрзалізниця» закупила у переможця тендеру три чверті від запланованого обсягу палива за цінами, підвищеними на підставі третьої додаткової угоди, і в результаті переплатила постачальнику за дизельне пальне 92 млн грн.
Згадана додаткова угода вплинула і на ціну палива, яка визначалась наступними (четвертою та п’ятою) додатковими угодами.
Детективи переконані, що це збільшило вартість придбаних обсягів палива за договором поставки на 22 млн грн. На їхню думку ці обставини також мають бути враховані під час притягнення до кримінальної відповідальності винних осіб.
У НАБУ зазначили, що розслідування наведених фактів детективи НАБУ почали у вересні 2016 року.
В рамках кримінального провадження ініційовано низку судових позовів, за результатами розгляду яких суд підтвердив безпідставність та незаконність укладення третьої додаткової угоди.
27 липня 2017 року такого висновку дійшов Господарський суд м. Києва. 18 жовтня того ж року Київський апеляційний господарський суд підтвердив це рішення. 15 березня 2018 року Верховний суд України відхилив касацію «Вог Аеро Джет» на рішення судів нижчої інстанції.
Відтак, детективи НАБУ здобули додаткові аргументи на користь версії слідства.