Ринок житла продовжує демонструвати високу активність, як з боку покупців, так і з боку девелоперських компаній. Аналіз загальної ситуації на ринку первинного житла виявив ряд ключових тенденцій:

  • Обсяг пропозиції новобудов продовжує стрімко приростати. З початку року стартували продажі в 20 нових проектах, що збільшило загальну пропозицію на первинному ринку Києва на 19,5 тис. квартир. Основний обсяг нового пропозицію формують проекти комплексної забудови, до яких сьогодні покупець виявляє підвищений інтерес. Комплексна забудова фактично передбачає створення міні-міст з однорідним соціальним оточенням і повним набором об'єктів власної соціально-побутової інфраструктури. Зважаючи на укрупнення житлових проектів клубні будинки стають ексклюзивним штучним товаром.
  • З'являються проекти, які пропонують велику кількість варіантів планувань для однокімнатних, дво- і трикімнатних квартир. Поряд з традиційними плануваннями квартир в квартирографіі представлено житло євроформату — з просторою кухнею-вітальнею.
  • З початку року серед покупців спостерігається зростання інтересу до іпотечних програм. Якщо в 2017 році частка кредитних угод не перевищувала 1,5% — 2% на місяць, то в 2018 році зросла до 5%. Зростання частки угод із залученням іпотечних коштів спонукає багатьох забудовників у співпраці з банками-партнерами розробляти спеціальні програми кредитування на більш вигідних, ніж в середньому по ринку, умовах.
  • З'явилася тенденція перетікання платоспроможного попиту з передмістя на околиці і в промислові зони Києва, де за останній рік запущено багато відносно недорогих проектів. Ринок новобудов Києва за цінами і плануваням проектів зблизився з передмістям. Крім того, в столиці більш привабливі умови покупки, які можуть запропонувати девелопери — програми іпотечного кредитування з пільговою процентною ставкою і довгострокові розстрочки до 7 років з першим внеском від 8%.
  • Первинне житло продовжує бути більш затребуваним, ніж вторинне. Співвідношення на користь первинного житла на сьогодні зросла і становить приблизно 70% на 30%. В першу чергу це пов'язано з тим, що, покупка квартири в новобудові дозволяє розтягнути платіж в часі, скориставшись розстрочкою або кредитною програмою.
  • Значне підвищення собівартості будівництва вплинуло на зниження рентабельності будівельного бізнесу. З початку року будівельні матеріали подорожчали більш ніж на 15%, мінімум на 5% зросла вартість будівельних робіт, в результаті чого рентабельність будівництва житла комфорт і економ класу знизилася до 10-15%.
  • Для створення максимально-можливого попиту на об'єкт, девелопери активно розвивають систему партнерських продажів, залучаючи до співпраці ріелторів на вигідних умовах. При цьому, розмір процентної ставки за ріелторські послуги при продажу квартири в новобудові зростає. Якщо в 2017 році розмір комісії ріелторів за продаж квартири становив 1-2%, то в 2018 році девелопери по деяких об'єктах підвищують комісію до 4%. При цьому, частка укладених угод у співпраці з ріелторами не перевищує 3% від загального обсягу продажів по об'єкту.

На ринку житла все відчутніше конкуренція і боротьба за увагу платоспроможного клієнта. У поточній ринковій ситуації стимулювати попит потенційних покупців дозволяють: грамотна концепція проекту, якість будівництва, продумана стратегія маркетингу і політика ціноутворення, що відповідає очікуванням клієнта, а також високий рівень експлуатації комплексу.