Як працюватиме: На першій лінії захисту будуть перебувати бізнес-підрозділи банку.

«Управління ризиками починається з того моменту, як клієнт прийшов в банк відкрити рахунок. Це і є перший ризик, який бере на себе банк. Фактично ресепшн-менеджер — перший, хто реалізує управління ризиками в банку. Це велика ментальна зміна, яке має відбутися в українських банках», — вважає Філіппов.

  • Другу лінію захисту забезпечує підрозділ комплаенс і підрозділ з управління ризиками.

«Нацбанк виділяє шість ризиків — це основні для всіх українських банків. Для кожного з цих ризиків НБУ дає свій путівник і пояснює, що робити в кожному напрямку», — говорить Філіппов.

Завершальний етап в системі управління ризиками — це робота підрозділу внутрішнього аудиту, який проводить оцінку ефективності роботи системи управління ризиками.

«Chief Compliance Officer (CCO) з метою оперативного управління комплаєнс-ризиком має право вето на рішення правління і створеним ним колегіальним органом у разі порушення вимог регулятора з подальшим інформуванням наглядової ради банку, також він інформує НБУ про виявлення підтверджених порушень, якщо наглядова рада банку не прийняв заходи щодо їх усунення», — уточнила директор департаменту комплаєнс Кредобанку Христина Брухаль.

Що це дасть: Результатом цього стане покращення інвестиційного клімату за рахунок підвищення рівня безпеки банківської системи.