Рейтинг кращих українських брендів формувався в кілька етапів. Спочатку редакція «Фокусу» відібрала 200 українських брендів із 9 категорій: одяг; кераміка; сири та м’ясні продукти; риба, морепродукти, молюски; солодощі; домашній текстиль; аксесуари; товари для дітей; прикраси. Сотню кращих брендів було визначено в результаті голосування на сайті focus.ua, а також за допомогою професійного журі. Кожен зі 100 обраних брендів отримав власний профайл у спецпроекті «Красива країна». На думку організаторів, це допоможе прорекламувати українські товари, які заслуговують на визнання споживачів.
«Складно уявити, скільки б ми витратили часу на пошуки якісної української продукції ще 3-5 років тому. Зараз ви можете оглянути свій дім і здивуватись, скільки в ньому з’явилось речей українського виробництва. А фестивалі з місцевим стріт-фудом ми вже заздалегідь вносимо до своїх графіків. У супермаркеті вже звично рука тягнеться до знайомих і перевірених фермерських продуктів. Все це виявляється не лише якісним, а й надзвичайно смачним, гарним, сучасним. Таке враження, що наші підприємці перестрибнули еволюційний шлях переходу від «ширпотребу» й одразу підняли собі планку до унікальних виробів світового рівня. І до цього буму українського підприємництва варто долучитися всім», – зазначив у своїй колонці на сторінках спецпроекту голова правління Ощадбанку Андрій Пишний.
«Історії підприємців, які увійшли до цього рейтингу, надихають. Велика частина наших героїв зуміла створити бізнес з чистого аркуша – буквально з ідеї. Наш рейтинг показує, що в Україні багато ініціативних людей, здатних ставити перед собою амбітні цілі й досягати їх. Це дає надію – в здоровій економіці більшу частину ВВП створює саме малий і середній бізнес. Але для створення успішної компанії знання та інвестиції потрібні не менше ніж енергія і внутрішня харизма підприємця. Тому зусилля великого бізнесу, в тому числі держбанків, з розвитку підприємництва дуже важливі для країни», – зауважив головний редактор журналу «Фокус» Євген Гордейчик.
Програма «Будуй своє» Ощадбанку окрім власне банківської складової (стартовий пакет банківського сервісу для підприємців та мікрофінансування) має навчальний компонент, покликаний зміцнити бажання створювати новий бізнес завдяки отриманим знанням. Створено однойменний портал buduysvoe.com. З моменту запуску його відвідали понад 435 тисяч унікальних користувачів та понад 33 тисячі – зареєструвались і стали учасниками програми. Для них також відкрилась можливість отримати унікальні знижки від великих компаній, які розділяють прагнення Ощадбанку розвивати мале підприємництво в Україні. В рамках програми «Будуй своє» відбуваються конференції малого бізнесу та створюються проекти, які популяризують підприємництво, – на кшталт рейтингу, створеного банком разом із «Фокусом». До програми долучаються місцеві органи влади: на сьогодні угоди щодо компенсації відсоткових ставок або частини кредиту для МСБ Ощадбанк уклав з 16 областями та 36 муніципалітетами країни.