Законопроектом №8487 передбачено зниження акцизу на нові та вживані авто в 2-10 разів, а також зняття обмежень за віком імпортованих авто. Про плюси і мінуси такого рішення написав генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко в блозі на НВ.

Кому невигідно

1. "Євробляхобізнесменам" — власникам «литовських фірм», які організували ввезення через «верблюдів» авто на іноземній реєстрації — «евробляхи». Беруть вони за свої послуги від € 900 до 1,6 тис. За ввезення однієї бляхи (€ 200 за щорічний перезаїзд).

Чому невигідно. Тому що з прийняттям законапроекта №8487 їхній „бляхобізнес“ впаде. Адже хто понесе їм тисячу євро за ввезення блях, якщо за $1-1,5 тис можна буде чесно авто розмитнити? Тому вони будуть робити все, щоб законопроект не прийняли! Навіть виводити людей на вулиці.

Подумайте. Як звучить: акція протесту проти зниження акцизу в 2-10 разів і зняття заборони на ввезення авто старше 10 років? Фантасмагорія! Але ж є ті, хто вірить евробляхобізнесменам і в те, що зменшення акцизу в 2-10 разів — це погано.

2.Імпортерам вживаних авто, які масово ввозять старі автомобілі, використовуючи рішення судів, про те, що митний склад — не митна територія України, і продають авто прямо з митного складу.

Чому невигідно. Тому що обмеження: одне авто на людину раз на рік в законопроекті №8487 немає і тому ввозити вживані авто зможе хто завгодно, а не тільки вони, як обрані.

3.Офіцільним імпортерам і дилерам, які торгують новими авто теж невигідно. Так! Буду чесним: дилерам невигідно зниження акцизу на вживані авто.

Чому? Тому що, щоб стати дилерами вони інвестували $2-5 млн у будівництво брендових автосалонів за корпоративними стандартами. А тепер будь-який бізнесмен зможе торгувати 2-10-річними авто просто з відкритого майданчику без всіляких інвестицій і це найсильніша конкуренція. Адже правда ж? Давайте відверто!

Плюс зниження акцизу на нові авто не таке суттєве. Наприклад, на авто з об'ємом 1,5 тис. куб см акциз був € 93, а стане € 50. Економія € 43 погоди не робить, а ось конкурувати з торговцями вживаних автомобілів дилерам буде нелегко.

Кому вигідне ухвалення законопроекту № 8487.

Все просто: вигідно звичайним українцям, які зможуть набагато дешевше купити собі машину і розмитнити її. А також підприємцям, ФОП або просто „гонщикам“, які налагодять ввезення вживаних автомобілів в Україні, але завдяки конкуренції прості громадяни зможуть дешевше купити собі машину.

У 2017 році українці ввезли вживаних авто зі сплатою існуючих акцизів — 56 тис. автомобілів? А скільки ввезуть після зменшення акцизу в 2-10 разів більше?

Хіба не так? Тому смішно читати заклики не приймати законопроект № 8487 як нібито „антинародний“ і блокувати його прийняття. Тобто, треба залишити високі акцизи і не знижувати їх в 2-10 разів, а також не скасовувати обмеження щодо ввезення старих авто?

Імпортерам і дилерам прийняття законопроекту № 8487 невигідно, але офіційно заявляю, що ми активістам та організаторам протесту проти прийняття цього законопроекту нічого не платили і платити не збираємося. Це не наша практика і грошей „чернональних“ у нас немає. Офіціалам законопроект невигідний, простим українцям вигідний. Все просто.