Компанії, що розвиваються у сфері Fintech, пропонують вже відомі фінансові послуги з вигідної ціни і впроваджують нові рішення, грунтовані на інформаційних технологіях. Розквіт цієї сфери дає споживачам і підприємцям нові можливості. Компанії, зокрема, кредитори, зможуть надавати дешевші послуги. А у клієнта з'являється можливість вибирати найвигіднішу пропозицію.

Еволюція у сфері кредитів

Згідно з прогнозами фахівців, до 2020 року небанківські компанії заберуть третину доходів у банків. Особливо нестримно Fintech розвивається в області мікропозик — невеликих кредитів, для видачі яких не потрібні поручителі, запорука і переконливий пакет документів.

Такі позики позиціонують як «Гроші до зарплати». У світі інтернету і великих швидкостей, набагато простіше взяти кошти не у знайомих, а у офіційних сервісів. Майже у кожної людини є смартфон або планшет з доступом в Інтернет, тому такий формат дуже зручний. Клієнт зможе швидко отримати потрібну суму.

Мікрофінансові компанії шукають потенційних клієнтів в інтернеті, рекламуючи себе усіма можливими способами. Після переходу на сайт відвідувач зможе в лічені хвилини заповнити заявку і підтвердити свій обліковий запис по телефону. Усі операції виконуються через інтернет, без залучення людського фактору. Для fintech- компаній такий підхід здешевлює ведення бізнесу, а клієнтів звільняє від необхідності спілкуватися з оператором, що часто пов'язане з необхідністю дочекатися, коли з'явиться вільний оператор або з не дуже високою компетентністю останнього.

Для оцінки ризиків і ухвалення рішення про видачу кредиту використовується математична модель. Першою українською компанією, працюючою за такою технологією, стала CreditUp. Використовувані компанією математичні моделі оцінки кредитного ризику використовують один з самих передових на сьогодні принцип логістичної регресії і дозволяють практично миттєво оцінити позичальника на основі заповненої їм заявки.

Переваги Fintech-компаній

До основних плюсів мікрофінансових компаній відносяться:

  • Прозорість, відсутність прихованих платежів і комісій;
  • Можливість роботи у видаленому форматі, немає необхідності вирушати в офіс компанії;
  • Лояльність: отримати заявку зможе будь-який громадянин України, який досяг 18 років, досить повідомити реквізити паспорта і ИНН;
  • Безпека — персональні дані клієнтів зашифровуються;
  • Цілодобова робота — ця функція далека не у усіх сервісів, а тільки у тих, функціонування яких повністю автоматизоване.

Але компанії продовжують розвиватися і в Україні, незважаючи на труднощі. Близько 80% підприємств цієї сфери успішно обслуговують внутрішній ринок. Саме такі послуги надає вже згадана вище компанія CreditUp.

Мікрофінансові компанії у своєму бажанні зайняти своє місце під сонцем і відвоювати у банків і інших кредитних організацій частину ринку кредитування практикують досить лояльне відношення до клієнтів, йдуть назустріч тим, що потрапили в скрутне фінансове становище, дозволяючи продовжити термін кредитування, якщо людина не може повернути засоби в строк. Або реструктуризують заборгованість, якщо справи у позичальника зовсім погані. При цьому не псується кредитна історія і не відбувається нарахування додаткових відсотків. Для добросовісних же позичальників, які вчасно і повною мірою розраховуються по кредитах, діють програми лояльності, що дозволяють їм або економити при подальшому використанні послуг мікрофінансової компанії, або додатково запрацювати, популяризувавши такі послуги серед своїх друзів і знайомих.

Загалом, на ринку з'явилася і розвивається ще одна серйозна альтернатива традиційним банківським послугам, яка в майбутньому здатна перевернути як сам банкінг, так і представлення клієнтів про те, що дійсно означає швидкість і якість фінансових послуг. Адже доки ніщо не може порівнятися за швидкістю з бізнесом, який вийшов в Мережу, чим би цей бізнес не займався.