У своєму дослідженні вчені класифікували новини як істинні або хибні, використовуючи інформацію від шести незалежних організацій по перевірці фактів, повідомляє ITC.

З'ясувалося, що 126 000 хибних новин набули поширення з допомогою трьох мільйонів чоловік, які зробили чотири з половиною мільйона ретвітів.

Встановлено, що найбільш популярні фейки бачать від 1 000 до 10 000 чоловік, тоді як справжні новини рідко отримують охоплення більше 1 000 читачів. Причому фейки поширюються швидше і масштабніше правди, незалежно від тематики.

Найбільш активно люди діляться фейковими політичними новинами, далі йдуть неправдиві повідомлення про терористичні загрози, природні катаклізми, науку, фінанси і різні міські легенди.

Проаналізувавши коментарі, дослідники прийшли до висновку, що хибні новини частіше викликають у читачів такі емоції, як страх, огиду і подив, а справжні — печаль, радість або довіру.

«Фейкові новини зазвичай більш романтичні, фантастичні. Ми вважаємо, що проблема фейкових новин частково обумовлена ​​тим, що люди вважають за краще поширювати інформацію, яка їм здається незвичайною, що вибивається з повсякденної рутини», — зазначили дослідники.

Також встановлено, що, всупереч загальноприйнятій думці, боти не роблять значного впливу на швидкість поширення інформації — як фейкової, так і правдивої.

«Це означає, що причина, по якій проблема фейкових новин сьогодні стоїть ребром, криється все ж в людях, а не в ботах», — зазначили вчені.