У своєму дослідженні вчені класифікували новини як істинні або хибні, використовуючи інформацію від шести незалежних організацій по перевірці фактів, повідомляє ITC.
З'ясувалося, що 126 000 хибних новин набули поширення з допомогою трьох мільйонів чоловік, які зробили чотири з половиною мільйона ретвітів.
Встановлено, що найбільш популярні фейки бачать від 1 000 до 10 000 чоловік, тоді як справжні новини рідко отримують охоплення більше 1 000 читачів. Причому фейки поширюються швидше і масштабніше правди, незалежно від тематики.
Найбільш активно люди діляться фейковими політичними новинами, далі йдуть неправдиві повідомлення про терористичні загрози, природні катаклізми, науку, фінанси і різні міські легенди.
Проаналізувавши коментарі, дослідники прийшли до висновку, що хибні новини частіше викликають у читачів такі емоції, як страх, огиду і подив, а справжні — печаль, радість або довіру.
«Фейкові новини зазвичай більш романтичні, фантастичні. Ми вважаємо, що проблема фейкових новин частково обумовлена тим, що люди вважають за краще поширювати інформацію, яка їм здається незвичайною, що вибивається з повсякденної рутини», — зазначили дослідники.
Також встановлено, що, всупереч загальноприйнятій думці, боти не роблять значного впливу на швидкість поширення інформації — як фейкової, так і правдивої.
«Це означає, що причина, по якій проблема фейкових новин сьогодні стоїть ребром, криється все ж в людях, а не в ботах», — зазначили вчені.