Набувши чинності 2 квітня 2018 року правила містять три типи дозволів для творців безпілотних автомобілів, повідомляє ITC.
Перший був прийнятий ще рік тому і в принципі дозволяло появу на дорогах загального користування автономних автомобілів, передбачавши при цьому обов'язкову присутність за кермом водія-випробувача.
Другий тип дозволу підтвердив можливість використовувати в тестових програмах безпілотники четвертого і п'ятого рівня автономності, а третій стосується особливостей проведення програми випробувань.
Зокрема, для того щоб отримати право вивести на дороги такі автомобілі, їх творці повинні попередньо провести тести в «контрольованому оточенні», тобто на закритих полігонах.
Також такі безпілотники повинні повністю відповідати вимогам Співтовариства автомобільних інженерів (Society of Automotive Engineers, SAE), що пред'являються до безпілотних авто четвертого і п'ятого рівня (Level 4 or 5 autonomous vehicle).
Як мінімум це означає, що такі безпілотники повинні вміти самостійно і без втручання людини пересуватися по дорогах і зупинятися в разі потреби. До того ж концепти п'ятого рівня можуть не мати рульового колеса і педалей газу і гальма.
При цьому за правилами, прийнятими в Каліфорнії, від розробників потрібно постійно стежити за безпілотниками в віддаленому режимі за допомогою операторів, які зможуть перехопити управління і зупинити тестовий автомобіль в разі небезпеки.
Представник Департаменту автотранспорту Каліфорнії зазначив, що поки що жоден з виробників не отримав дозвіл на тести безпілотників і тільки одна компанія подала заявку на тести своїх автомобілів без водія в салоні.
При цьому на кінець 2017 року на дорогах Каліфорнії проходили випробування 285 автономних засобів пересування від 42 компаній-виробників.
Варто зазначити, що така низька активність розробників може бути пов'язана з недавніми важкими аваріями автономних моделей Uber/Volvo і Tesla, після якої ряд розробників тимчасово згорнув тестові програми.
Раніше «Мінфін» повідомляв, що в Темпе, штат Арізона, автомобіль Uber під керуванням автопілота на смерть збив людину — це перший відомий випадок смерті пішохода при таких обставинах.