За словами Михайла, 14 січня 2018 року на біржі OKEX відбувся великий продаж ефіру (ETH) обсягом близько 100 000 монет. Такий продаж, зазначає трейдер, спровокувало різке падіння курсу, повідомляє AIN.
Михайло каже, що він виставив ордер (тобто, запросив покупку) на 10 000 ефіру, але він був виконаний лише частково. За підсумком користувач біржі зміг купити 1045 ETH за ціною в $0,002 за штуку.
Трейдер зазначає, що така різниця в курсі — не рідкість для криптобірж — і в цей раз стала наслідком саме великого продажу криптовалюти.
Така велика угода не залишилася непоміченою представниками біржі. OKEX опублікувала запис в блозі, де повідомила про «продажу великої кількості ETH по необгрунтованій низькій ціні» і заявила, що зв'яжеться з продавцем для прийняття «кращого рішення».
Михайло зазначає, що продавець ефіру відправив п'ять ордерів на продаж в 12-хвилинному інтервалі, тобто мови про випадковості йти не може. Крім цього, трейдер звертає увагу, що цією покупкою не порушив правил криптобіржі.
Після того, як 1045 ETH надійшли на рахунок Михайла, він спробував вивести частину з біржі. Втім, він не зміг вивести ні 250 ETH, ні більш дрібну суму в 10 ETH. Трейдер звертає увагу, що до покупки у нього на рахунку вже була певна сума в криптовалюті (еквівалентна понад 100 ETH), тому на скріншотах висвічується сума, яка більше, ніж 1045 ETH.
Далі, зазначає Михайло, доступ до сторінки виведення був для нього повністю заблокований.
Михайло згадує, що відразу ж звернувся в підтримку OKEX, але швидкої відповіді від біржі не було. Через кілька днів представники сервісу зв'язалися з трейдером — спочатку по електронній пошті, а потім по телефону. Михайло розповідає, що всього кілька разів спілкувався у телефонному режимі з представниками OKEX.
За його словами, під час першого діалогу представник біржі поставив трейдера перед фактом, що сервіс залишить йому 145 ETH (близько $160 000 за курсом того дня) і спише 900 ETH (близько $1 млн) — тільки після цього йому розблокують виведення коштів. Михайло згадує, що співрозмовник не зміг назвати пункт, який порушив трейдер, а просто обгрунтовував рішення біржі тим, що ETH був куплений за занадто низькою ціною.
Під час спілкування з представниками OKEX Михайло торгував на біржі і перевів частину ETH в інші криптовалюти. У підсумку на рахунку у нього було трохи менше 1000 ефіру, не рахуючи інших криптовалют.
За словами трейдера, 23 січня його аккаунт повністю заблокували — він не міг вести торгівлю. Лише через кілька днів він повернув доступ до аккаунту. Саме тоді він помітив пропажу великої кількості криптоактивів: 976,86 ETH, 4,095 BTC, 3894 CAN, а також $24 560. Станом на 23 січня це було еквівалентно 1053 ETH або більше $1 млн.
Михайло знову звернувся в службу підтримки OKEX. Цього разу представник біржі в розмові з трейдером послався на один з пунктів правил (№ 4,5 шостого розділу), який свідчить, що помилки системи, хакерські атаки і «інші непередбачені фактори» можуть провокувати «нетиповий оборот, переривання ринку та інші аномалії».
Втім, цей пункт стосується тільки ф'ючерсної торгівлі, а не звичайної. Також, звертає увагу трейдер, представник OKEX послався на нього не під час першої розмови — спочатку співробітник біржі не говорив про помилки, а лише визнавав факт заниженої ціни. Після цієї розмови представники OKEX перестали виходити на зв'язок і відповідати на запити.
Трейдер розповів, що направив повідомлення зі своєю розповіддю в офіційні державні структури: Комісію з міжнародних фінансових послуг Белізу (юридична адреса OKEX зареєстрована в Белізі), Національну асоціацію інтернет-фінансів Китаю і кіберполіцію Китаю. Втім, він поки не отримав відповідь від жодної з організацій.
Михайло каже, що розглядає варіант судового розгляду з біржею, але поки що він не знайшов юристів, готових зайнятися цією справою.
В OKEX прокоментували дану ситуацію. Представники біржі в листі заявили наступне:
«Ви повинні розуміти, що у інвестицій є дві сторони. З одного боку, це величезна вигода, з іншого — велика небезпека. Деякі користувачі не можуть прийняти втрати, спровоковані ринком. Ми шкодуємо про їхні втрати, але не можемо їм допомогти, так як ми не контролюємо ринок».
Михайло передбачає, що продавець ефіру — впливова людина, і OKEX пішла на порушення власних правил, щоб залагодити з ним це питання. Він вважає, що біржа «відкотила» його аккаунт до показників 14 січня, скасувавши всі трейди.
«Біржа домовилася з клієнтом, що поверне частину проданого їм ETH назад. Такі припущення виникають з тих фактів, що представники OKEX пропонували залишити мені 145 ETH, тобто повертати все клієнтові вони не збиралися. Більш того, я впевнений, що крім цих 145 ETH вони залишили певну кількість ефіру собі», — говорить трейдер.
Зараз Михайло шукає людей, які також могли постраждати від дій OKEX. Він упевнений — біржа обікрала не тільки його.