Такі дані озвучили компанії GfK Ukraine та MOYO.ua, дослідивши, як змінювався купівельний попит в Україні в період з 2011 по 2017 роки.
За даними GfK Ukraine у 2011 році на мобільні телефони, смартфони, планшетні комп'ютери і ноутбуки в Україні було витрачено 13,8 млрд грн. Щорічно ця сума збільшувалася, досягнувши позначки 30,7 млрд грн в 2017 році.
Проте, не дивлячись на зростання витрат, кількість техніки, купленої українцями, істотно знизилась.
Пік продажів спостерігався в 2013 році. Тоді було придбано 3,4 млн смартфонів, 4,9 млн мобільних телефонів, 1,4 млн ноутбуків і 1,2 млн планшетних комп'ютерів (сумарно 10,9 млн одиниць).
При цьому, вже в 2015 році, зафіксовано максимальне просідання ринку. Тоді було куплено всього 5,9 млн «девайсів»: 3,1 млн смартфонів, 1,5 млн мобільних телефонів, 480 тис. ноутбуків і 800 тис. планшетів.
У 2016 та 2017 роках попит на мобільну техніку дещо зріс, але, в основному, за рахунок продажів смартфонів. Тоді як попит на ноутбуки майже не змінився, а на мобільні телефони та планшети — несуттєво знизився.
Виною ситуації, що склалася стало падіння курсу гривні. Таким чином, незважаючи на істотне зростання витрат в національній валюті, витрати в доларах США істотно знизилися, і поки не вийшли на докризовий рівень.
У компанії MOYO.ua вказують, що незважаючи на курсові коливання, середня вартість мобільного телефону за минулі сім років практично не змінилася, залишившись в межах 800-900 грн.
Тоді як середня вартість смартфонів і планшетних комп'ютерів зросла в 1,5 рази, а ноутбуків — в 3,5 рази.