Про це повідомляють експерти аналітичної компанії IDC.
Згідно з даними дослідження IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker, в 2017 році на ринок було поставлено 1,46 млрд мобільних пристроїв, більшість з яких працює під управлінням Android і iOS.
За прогнозами аналітиків компанії, вже в 2018 році ринок знову повернеться до зростання, який буде обчислюватися одиницями відсотків (імовірно 2,8% в рік) і в результаті до 2022 року виросте до позначки 1,68 млрд проданих смартфонів, повідомляє ITC.
Найбільший внесок у зниження продажів смартфонів вніс Китай, де було продано на 5% менше смартфонів, ніж в минулому році. Не сильно відстав від Китаю і ринок EMEA (Europe, the Middle East and Africa/Європа, Близький Схід і Африка) з результатом -3,5%, а ось ринок США зберіг свої позиції в порівнянні з попереднім роком. Відповідно, зростання продажів очікують від ринків, що розвиваються.
Крім того, в IDC вважають, що 2018 рік стане першим, в якому фаблети (смартфони з екраном 5,5 дюйма і більше) вперше обженуть по продажах звичайні смартфони. Користувачів все більше привертає безрамковий дизайн з мінімальними рамками, що дозволяє вписати в досить компактний корпус екран з великою діагоналлю. Комерційні моделі з підтримкою 5G-мереж з'являться тільки в 2019 році, зате вже в 2022 році займуть частку в 18% від загальних продажів смартфонів.
Якщо говорити про платформи, то в 2017 році виробники поставили на ринок 1,24 млрд смартфонів під управлінням Android OS (частка ринку 85,1%). При цьому вперше з 2010 року середня вартість смартфона (average selling price, ASP) не впала, а виросла, так як навіть виробники бюджетних смартфонів поступово переходять до випуску пристроїв середнього класу, які суттєво перевершують дешеві моделі по продуктивності і часу автономної роботи.
У IDC прогнозують, що в 2022 році виробники продадуть 1,436 млрд Android-смартфонів, що дозволить їм зайняти частку ринку 85,5% при середньорічному зростанні продажів на 2,9%.
У свою чергу Apple після невдалого 2016 року (тоді вперше продажі смартфонів iPhone знизилися) повернулася в 2017 році до невеликого (0,2%), але все ж зростання. Компанія поставила на ринок 215,8 млн смартфонів (частка ринку 14,8%), при цьому 64% продажів припало на фаблет-моделі з приставкою Plus, включаючи новий iPhone X.
Завдяки переходу на більш великі і дорогі пристрої середня вартість смартфона Apple знову збільшилася. У IDC очікують, що в 2018 році продажі iPhone виростуть на 3,7% до рівня 223,8 млн екземплярів, а в 2022 році збільшаться до позначки 242,4 млн (частка ринку 14,4%) при середньорічному зростанні 2,4% .
А ось виробникам пристроїв на інших платформах в IDC прогнозують повне забуття. Якщо в 2017 році вони продали 2,2 млн смартфонів (частка ринку 0,1%), то вже в 2022 році їх буде всього 0,7 млн, що наблизить частку ринку практично до нуля.