Про це йдеться в дослідженні UPC.

Згідно із дослідженням, незважаючи на створення все більшої кількості інтернет-магазинів та онлайн-сервісів, держателі платіжних карток все ще продовжують більш активно використовувати свої картки для розрахунків у магазинах, аніж в Інтернеті.

За даними Центру у 2017 році держателі платіжних карток банків-клієнтів UPC здійснили у 6 разів більше безготівкових розрахунків у магазинах, ніж в Інтернеті.

Так у 2017 році було здійснено більше 31 млн онлайн-оплат, а в магазинах більше 200 млн трансакцій.

Держателі платіжних карток все частіше використовують картки для щоденних покупок.

В Україні споживачі активніше розраховуються картками в продуктових магазинах та супермаркетах, саме там було здійснено понад 61% покупок за допомогою платіжних карток. А середня сума чеку склала 123 грн.

На другому місці – розрахунки в ресторанах, кожна десята трансакція.

Далі традиційно розташувались автозаправні станції та аптеки, на частку яких припадає по 6% від усіх покупок картками у POS-терміналах.

Замикають п’ятірку лідерів господарські та будівельні магазини (3%).

У 2017 році за кордоном, навпаки найчастіше використовували платіжні картки для розрахунків у ресторанах. Там було сплачено 26% від загальної кількості розрахункових трансакцій, а середня сума чеку склала в еквіваленті 1 000 грн.

При цьому розрахунки в продуктових магазинах і супермаркетах не надто поступились за кількістю трансакцій та зайняли 2 місце (24%).

Кожною десятою трансакцією була оплата туристичних послуг, а на частку із покупок одягу припадає 8% трансакцій.

На п’ятому місці за кількістю трансакцій опинились розрахунки на автозаправних станціях (6%).

У сфері онлайн-торгівлі спостерігається цілком інша ситуація. Безперечним лідером серед українських сайтів за кількістю інтернет-трансакцій стали сервіси поповнення рахунків мобільних телефонів – 49%. Середня сума чеку склала 71 грн.

На другому місці опинились сервіси оплати комунальних платежів (19%), а на третьому місці – сервіси покупки авіа та залізничних квитків (7%). Замикають цей топ-список інтернет-магазини косметики та поштові сервіси, частка яких склала по 3% від усіх онлайн-розрахунків.

Українці також охоче здійснюють покупки на іноземних сайтах.

Варто відмітити, що показники електронної комерції іноземних сайтів розподілилися зовсім по-іншому. Там найчастіше оплата карткою була здійснена через інтернет-сервіс з надання транспортних послуг – 29%.

Середня сума чеку склала в еквіваленті 400 грн. Оплата покупок через рекламні каталоги трохи поступилася за кількістю та зайняла частку в 20%. Також до топу онлайн-оплат у закордонних інтернет-магазинах за кількістю транзакцій увійшли сервіси відеоігор (13%), поштові сервіси (9%) та музичні магазини/медіа-контенти (6%).

Таким чином, попри те, що кількість онлайн-покупок збільшилась на 26%, порівнюючи показники 2016 та 2017 років, держателі платіжних карток все ж частіше роблять покупки картками в магазинах, аніж в Інтернеті.