Так, при перевірці однієї з великих українських страхових компаній ревізори звернули увагу на те, що значний обсяг доходів страховика надходить від клієнтів, що знайдені для нього одним посередником – так званим страховим агентом.
Як повідомляється, при детальному аналізі виявилося, що таким агентом є велика загальноукраїнська мережа з продажу побутової електроніки та техніки, а платежі що надходять до страхової компанії є нічим іншим як частиною вартості товару, яку покупці сплачують, іноді навіть не звертаючи на це увагу.
Проте, для роздрібно мережі з продажу електроніки така модель реалізації товару носить досить відчутний податковий ефект:
на частину оплати товару що надходить у вигляді страхового платежу непотрібно нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ, а враховуючи статус продавця як страхового агента – нема й необхідності у відображенні таких доходів у фінансовій звітності.
Такі факти, виявлені в ході перевірки страхової компанії, стали підставою для здійснення ревізорами повного комплексу заходів із перекваліфікації зазначених операцій й відображення відповідних висновків в акті перевірки.