Про це заявив віце-президент УСПП, координатор Центру підтримки експорту Денис Красніков в ході круглого столу.
За даними Центру підтримки експорту при УСПП, український експорт машинобудівної продукції в останні чотири роки стабільно зростав та за 9 місяців 2017 року перевищив показник докризового 2013 року, склавши більш ніж 1,4 млрд євро.
В дослідженні Центру підтримки експорту йдеться про те, що ключовими споживачами української продукції за цей період стали Німеччина (частка в експорті 33%) та Угорщина (27%), на яких загалом припадає 60% українського машинобудівного експорту до ЄС.
Серед інших країн, до яких найбільше поставляють свою продукцію українські машинобудівники, — Польща (частка в експорті 6%), Румунія (6%), Чехія (6%) та Словаччина (4%).
Найбільший приріст експорту за 9 місяців 2017 р. до трьох кварталів 2016 року відбувся до Румунії (на 79%), Угорщини (на 26%) та Польщі (на 25%).
Ключовими товарами українського машинобудування, що постачаються до країн ЄС є кабельно-провідникова продукція, комплектуючі до телефонів, електрочайники, підшипники, обладнання для металургії, холодильне обладнання для супермаркетів та складів, пральні машини.
«Особливістю експорту продукції машинобудування до ЄС є те, що його основу складають комплектуючі, а не кінцевий продукт. Саме зростання автомобілебудування та сфери телекомунікацій в ЄС є ключовими драйверами зростання вітчизняного експорту до Євросоюзу. Так, більше 50% припадає на кабельну продукцію для автомобілів, телефонів та інших електричних приладів. І в подальшому ситуація буде досить позитивною для українських компаній», — йдеться в дослідженні.
Втім, як зазначали учасники круглого столу, незважаючи на асоціацію з ЄС, для більшості вітчизняних машинобудівних підприємств цей ринок поки що залишається закритим. Основними перепонами доступу на ринок ЄС є висока конкуренція та складна й витратна процедура сертифікації продукції.