«За тиждень 20-26 листопада, на який випала „чорна п’ятниця“ цього року, зростання продажів становило 80% (порівняно до попереднього тижня)», — йдеться в даних дослідження компанії GfK.
Для порівняння, у 2016 році аналогічний період показав зростання лише у 30%.
Загальна кількість проданих одиниць товару в період 20-26 листопада у порівнянні з попереднім тижнем зросла на 58% (минулого року – вдвічі менше, +24%).
Аналітики зазначають, що магазини анонсували значні знижки, але по факту ціни були знижені лише на 5-10% на гаджети; більш суттєво – на 20% – на велику побутову техніку.
На ринку смартфонів продажі виросли на 50% порівняно до попереднього тижня. «Найбільша реальна зміна середньої ціни за ринком на одну з моделей смартфонів становила 17%», – зазначають аналітики. Середня знижка склала 5%.
На ринку ноутбуків продажі в тиждень «чорної п'ятниці» зросли на 60% порівняно з попереднім тижнем проти 20% минулого року. Ціна на найпопулярнішу модель ноутбуку зменшилася в середньому на 10%.
Продажі планшетів збільшилися на 67% (у 2016 році – на 13%). «Ціна на найпопулярнішу модель планшету зменшилась в середньому по ринку на 6%, а маркетингові активності окремих продавців спровокували подвійне зростання продажів цієї моделі», – зазначили в компанії.
Продажі на ринку телевізорів зросли на 171% (більш ніж в 2,5 рази), показавши в три рази більше зростання ніж в той самий період минулого року. Найпопулярніші моделі телевізорів коштували в тиждень «чорної п’ятниці» в середньому майже на 25% дешевше.
В секторі великої побутової техніки – зросли продажі холодильників на 117%, реальні ціни в середньому за ринком падали до 20%. Кількість проданих одиниць найпопулярнішої цього тижня моделі зросла приблизно в 5 разів. Також в тиждень «чорної п'ятниці» українці купили майже в 2 рази більше пральних машин ніж попереднього тижня. Середнє зменшення ціни на пральні машини складало 5%. Найпопулярніші за підсумком тижня моделі продавалися в середньому по ринку за зниженою на 20% ціною.
На ринку малої побутової техніки найбільше виросли продажі м’ясорубок — майже в два рази, найбільше реальне зменшення ціни в середньому на ринку дорівнювало 20%. Також майже в два рази виросли продажі пилососів, на найпопулярнішу модель тижня ціни впали на 15%.
Як зазначають аналітики, найбільша «заслуга» у збільшенні продажів – активна рекламна кампанія магазинів.
Читайте також: Рекордна «чорна п'ятниця»: в США скупили товарів на $7,9 млрд
Дослідження включає в себе найбільших роздрібних продавців ринку побутової техніки та електроніки, сукупний оборот яких складає 2/3 ринку техніки України. Через специфіку дослідження, проаналізувати продажі в інтернеті можна буде лише в середині грудня.