Як повідомляється, на сьогоднішній день розроблені законопроект і проект наказу Мінфіну, спрямовані на рішення даних проблем, зокрема:
- для зменшення випадків призупинення реєстрації накладних підприємств реального сектора буде встановлено «відсікаючий» критерій – податкове навантаження на рівні 2-3% (зараз — 5%), для уникнення призупинень у платників реального сектору;
- керівники головних управлінь ДФС матимуть право протягом 24-х годин після призупинення реєстрації самостійно відновити реєстрацію на підставі критеріїв «реальності операції», заснованих на інформації, що міститься в базах ДФС. Це дасть можливість керівникам територіальних органів відновлювати реєстрацію помилково призупинених накладних від платників реального сектору. При цьому дана ініціатива має обмежені корупційні ризики, оскільки право на розблокування протягом 24-х годин без подання додаткових документів не створює інструментів тиску на бізнес;
- ДФС матиме право на запит додаткових документів, з обов'язковим зазначенням, якого саме документа не вистачило комісії для прийняття рішення, щоб врегулювати питання щодо відмов ДФС із заяв щодо відновлення реєстрації, через недостатній перелік поданих документів; платники, яким було відмовлено в реєстрації податкової накладної в перші місяці роботи системи і які знаходяться в процесі адміністративного або судового оскарження, зможуть повторно звернутися із заявою про розгляд комісією ДФС раніше поданих документів;
- у формі квитанції міститиметься інформація щодо документів, які рекомендуються подати на розгляд комісії по кожному типу трансакцій для зменшення кількості помилок;
- ДФС буде передано право вносити зміни в критерії ризиків за обов'язковим погодженням з Мінфіном. Це прискорить процес впровадження змін в роботу системи.
Мінфін спільно з ГФС постійно моніторять роботу системи ризиків і вносять необхідні зміни для вирішення можливих недоліків в її роботі. Раніше Мінфін спільно з ГФС вже ввели такі кроки:
1) Затверджено зміни до наказів, які:
- усунули проблеми аграрного сектора шляхом автоматичної реєстрації технологічних карт підприємств; усунули можливі проблеми сумлінних платників, чиє податкове навантаження перевищує 2%, шляхом автоматичної реєстрації технологічних карт підприємств;
- реалізували можливість подання технологічних карт платниками до призупинення реєстрації накладних для попередження призупинень в майбутньому;
- внесли зміни до критеріїв, які унеможливлюють схеми з перекручуванням показників ризикового складу і схеми з використанням розрахунків коригувань та пільгових операцій і попереджають формування фіктивного ПДВ.
2) Представлений законопроект № 7240, що передбачає введення принципу «мовчазної згоди» – податкова накладна автоматично реєструється в разі порушення 5-денного терміну розгляду заяв платників;
3) Збільшено чисельність центрального апарату ДФС на 150 осіб для оперативного опрацювання запитів і розгляду скарг щодо призупинення накладних;
4) Ініційовано перевірки щодо можливих зловживань, вчинених посадовими особами ДФС, які спричинили за собою формування фіктивного ПДВ.
Мінфін також підкреслює, що для більш ефективної протидії економічним злочинам, в т.ч. махінацій з ПДВ, вкрай необхідно створити аналітичну службу фінансових розслідувань. Створення служби – це стратегічне рішення для країни, яке поліпшить бізнес-клімат і стане одним з найважливіших кроків для економічного розвитку.