— Ви займаєтеся реалізацію нового проекту в Таскомбанку. Розкажіть, будь ласка, в чому його суть?

— Мета нашого проекту — розробити і запустити абсолютно нову платформу обслуговування бізнесу. Перша фаза проекту присвячена і орієнтована на мікро- і малий бізнес, тобто підприємців. З відносно великими юридичними особами Таскомбанк вже давно вміє працювати, створив для них відповідну продуктову лінійку і достатні умови обслуговування. Але застосувати той же «набір» для підприємців неможливо. Це обійдеться дорого як клієнтові, так і банку, тому сегмент мікробізнесу поки ще не отримав належної уваги. Тепер, в умовах активного зростання Таскомбанк і, будучи банком універсального типу, який взяв курс на технологічність та інноваційність, ми спробуємо заповнити цей «пробіл».

— Подібні сервіси вже працюють на українському ринку, в чому відмінність цього сервісу Таскомбанку?

— Це буде не просто ще один інтернет-банк, яких у ряду банків навіть є по кілька штук. Ця зміна і переробка звичних і історично сформованих підходів до обслуговування бізнесу і, як результат — мінімум папірців, мінімум приводів для відвідування відділення, максимально дистанційно-електронний формат. При цьому має бути зроблено все можливе, щоб такий формат був цілком комфортним для клієнта. Ще одна важлива відмінність — крім класичних банківських продуктів і послуг ми плануємо допомогти вирішити бізнесу і інші рутинні завдання, з якими вони стикаються щодня. Це бухгалтерія, звітність до держорганів, документообіг, юридичні питання тощо. Навіть якщо припустити, що підприємець має всі ці знаннями, то виконуючи такі функції самостійно, на бізнес, швидше за все, не залишиться ні сил, ні часу. Наймати окремих фахівців з кожного профілю — не потягне бюджет. Довірити свої фінанси спеціалізується на цьому компанії — вже краще, але теж дорого. Ось і користуються найчастіше послугами «приватників», просто передаючи логін і пароль в якості доступу до своїх рахунків. Чим таке може закінчуватися, я думаю, розповідати не потрібно. І ось частково самі, частково за допомогою перевірених партнерів ми збираємося вирішувати ці питання в технологічному і зручному форматі. Таким чином, довіряти потрібно буде тільки банку, за решту хвилюватися не доведеться. А це вже формування на ринку зовсім іншої культури. Додайте до цього «пакету» торговельну онлайн-майданчик національного масштабу, за допомогою якої будь-хто може продавати свої товари, що не витрачаючись на створення і розкручування власного інтернет-магазину — отримуємо реально унікальний формат обслуговування в банку.

— Наскільки така система обслуговування бізнесу поширена в світі?

— Така модель справді не винайдена нами. Наприклад, в Польщі за нашими спостереженнями банки це роблять уже п'ять-сім років. Східні «сусіди» в організації подібного сервісу випереджають нас на три-чотири роки. В якійсь мірі навіть дивно, чому ще не настала черга України. Бачимо, звичайно, і деякі місцеві спроби, але це все-таки трохи інше. Просто сказати: «ось наші партнери — вони вам допоможуть вести бізнес» — так не працює. Бізнес до цих партнерам може, при бажанні, прийти і без банку, але чомусь не приходить. Тому ми уважно стежили за різним досвідом і його результатами, виношуючи свої плани, і ось тепер зайнялися їх реалізацією.

— Що потрібно для того, щоб скористатися такою банківською послугою?

— «Вступні» вимоги мінімальні, якщо не сказати, що їх немає зовсім. Будь-який підприємець може отримати доступ в інтернет-банк, не приходячи до відділення. Для активації відкритого рахунку новому клієнтові, який ще не обслуговується як фізична особа в банку, все ж доведеться один раз відвідати відділення для проведення ідентифікації, але знову ж таки це можна зробити, не приходячи в банк. Наш менеджер-кур'єр готовий відвідати клієнта на його території. А далі всі необхідні послуги будуть доступні до оформлення та використання виключно в електронному вигляді.

— А чи були якісь перешкоди в процесі реалізації проекту?

— Є і це дуже велика проблема! Хочеться дати нашим клієнтам все відразу і швидко. Але, так не буває. Буде багато і швидко — постраждає якість. Намагаємося знаходити компроміси, плануючи поступове розширення функціональності системи і продуктів. З дня на день стартує перший етап — реєстрація в інтернет-банку, відкриття рахунку. Повноцінно ж процедура активації рахунку і початок обслуговування реальних фінансових операцій запрацює ближче до середини грудня цього року. Зараз все ще раз перевіряємо і тестуємо, виправляємо помилки.

— Наскільки конкурентними будуть тарифи за користування вашою системою дистанційного обслуговування?

— Якщо говорити про ключові тарифних складових, то вони знаходяться на ринковому рівні або навіть трохи нижче. Разом з тим, вони набагато простіше для розуміння і не містять якогось підступу, як це буває з тарифами на 5 сторінок. Тарифний план всього один, багато часу на роздуми і вибір чогось «найоптимальнішого» витрачати не доведеться.

— Тоді за рахунок чого плануєте заробляти?

— Ну, вже точно не на платежах. Будемо створювати і продавати багато корисних послуг. Як вже сказав, і банківських, і небанківських, і власні розробки, і з партнерами. Інтернет-банк в результаті перетвориться на відкритий майданчик-маркетплейс, на яку зі своїми рішеннями ми вже зараз запрошуємо всі компанії, яким є що запропонувати бізнесу. Запропонуємо також і цікаву лінійку кредитних пропозицій: від короткострокових і беззаставних, до цільових довгострокових на придбання транспорту та обладнання.

— Яким чином ваші партнери будуть залучені в цю систему обслуговування? І яким компаніям віддаєте перевагу як партнерам?

— Механіка партнерства досить проста. Будь-яка компанія отримує можливість розширювати свій бізнес і збільшувати його прибутковість за рахунок нових клієнтів, залучати яких будемо ми. Крім зовнішніх партнерів, працюємо і з підприємствами групи «ТАС», наприклад, зі страховими і лізингової компаніями. Переваг за тематиками партнерства особисто у нас немає, так як ми орієнтуємося на поточні і потенційні потреби клієнтів. Але фільтр на вході природно буде — послуга повинна бути цікава і корисна бізнесу, мати адекватну вартість, бути простою і зрозумілою.

— А як щодо депозитів?

— Відкриття депозитів буде доступно всього в кілька кліків. Причому як розміщення, так і отримання коштів. Ніяких папірців і відділень. Доступ до управління своїми фінансами надамо з будь-якої точки світу в цілодобовому режимі, хоч з ноутбука, хоч зі стаціонарного комп'ютера або смартфона. Так, обов'язково будуть і мобільні додатки.

— Платежі за кордон будуть доступні в новій системі?

— Обов'язково доберемося і до міжнародних платежів і валютних операцій. Це хоч і не потреба всіх 100% підприємців, але специфіка нашої країни, а саме: бурхливий розвиток ринку ІТ-розробки, просто зобов'язує попрацювати і з цим сегментом. Ми також хочемо бачити їх в якості наших клієнтів.

— Який ваш прогноз щодо успішної реалізації проекту?

— Все в наших руках. Конкуренція серед учасників банківського ринку посилюється, але ще не стала нездоланною. А значить, саме час включатися, шукати, працювати і головне — слухати і чути своїх клієнтів. У проекту відмінна команда, практично всі вони, включно зі мною, вихідці з МСБ ПриватБанку, де було прийнято ставити клієнта понад усе і приділяти багато уваги технологічності і зручності пропонованих рішень. Це вже в крові і я думаю, що не зраджуючи цим принципам, у нас вийде зробити це знову і краще. І, до речі, забув сказати, у кращого в Україні інтернет-банку вже є ім'я — «ТАС24 Бізнес».