«У цьому році ми зосередили свою увагу на українських спікерах і актуальних питаннях для українського бізнесу. Наш ринок електронної комерції зробив величезний ривок вперед і вже зараз очевидно, що e-commerce – це не тільки інтернет-магазини. Будь-яка роздрібна торгівля вже не має сенсу без технологій, які до цього традиційно використовувалися тільки в e-commerce», — заявила Ірина Холод, керівник Ukrainian E-commerce Expert.
Більш ніж 80 спікерів, 9 насичених інформаційних блоків, прем'єри новинок, майстер-класи, масштабна виставка, презентації, прогнози і реальні кейси від лідерів e-commerce привернули увагу багатьох ентузіастів галузі.
Зокрема, в інфоблоці «Fintech & Blockchain» Дмитро Зарахович, керуючий партнер UAPAY & Sofinvest, представив доповідь «Чи можуть криптовалюти бути засобом оплати в класичному e-commerce».
«Останнім часом досить багато накопичилося суджень про майбутнє криптовалюти. Сьогодні криптовалюта, незважаючи на свою популярність, не має легітимного статусу і, відповідно, залишається нелегітимною формою оплати для більшості комерційних установ України. Для е-commerce криптоактиви є транзитними платіжними засобами. Це, в більшій мірі, засіб інвестиційного і спекулятивного заробітку», — зазначив він.
За його словами, для юридичних осіб України залишається відкритим питання, яким чином, з точки зору балансу, прийняти криптовалюту як засіб платежу, і яким чином її враховувати.
«Сьогодні в Україні максимум 100 000 чоловік мають будь-які гаманці, в яких є будь-яка криптовалюта. 20 000 з них активні. Решта не роблять ніяких транзакцій, просто тримають в цих гаманцях криптовалюту для якихось своїх цілей, вони її не витрачають, транзакційний облік не йде. З цього можна зробити висновок, чи може криптовалюта масово використовуватися в українському e-commerce. Враховуючи те, що в Україні криптовалюта не має ніякого статусу, вона взагалі не розглядається як валюта», — заявив експерт.
За словами Зараховича, в Україні частка ринку власників гаманців криптовалюти до власників платіжних карт дорівнює 0,06%. «Виникає питання, чи є взагалі сенс у прийомі криптовалюти? Тобто, з точки зору маркетингу, є великий рух, що криптовалюта – це круто, це класно! Ось уже кафе почало продавати каву за крипту. Це мегаважлива подія! Про це пишуть «Давайте приймати крипту!». Роздувається великий і красивий світ, в якому хочеться жити, — зазначив керуючий партнер UAPAY & Sofinvest. — Але якщо почати рахувати гроші, то ми побачимо, що в Україні немає достатньої кількості покупців з криптовалютою».
Крім того, слід звернути увагу на вартість транзакції. Середня комісія при P2P переказі становить 0,25 центів, що істотно нижче комісії при криптовалютних транзакціях – 1$.
«Якщо говорити про більш-менш легальний статус криптовалюти, то це можна порівняти з акціями, цінними паперами. Тільки немає емісії, немає емітента і немає забезпечення. Тоді виникає питання, навіщо придумувати механізм, за яким ми оплачуємо товар акціями? Який у цьому сенс? Виходить, що немає сенсу приймати криптовалюту в побуті, з огляду на частку ринку власників гаманців криптовалюти в 0,06% і виходячи з того, що вартість транзакції в чотири рази дорожче, що не мотивує ні продавця, ні покупця. Механізм реалізації є, але, за великим рахунком, це класна маркетингова фішка. Таким чином, наша відповідь на питання «Чи можуть криптовалюти бути засобом оплати в українському e-commerce?» — «Так, але навіщо?» — констатував Зарахович.
Як же тоді реалізувати модель взаємовпровадження, якщо немає сенсу використовувати той платіжний інструмент, який зараз так популяризується? За словами Зараховича, для цього є механізм Escrow.
«Все повинно виходити зі здорової логіки для бізнесу: дешевше, простіше і відповідно до локального законодавства. Зараз на українському ринку працює механізм Escrow, який має 2 платіжні системи: товарну (верифікація доставки і якості товару) і фінансову (верифікація транзакцій). Зокрема, сервіс UAPAY ESCROW пропонує зручний кабінет користувача, не має аналогів на українському ринку і гарантує зростання конверсії трафіку в угоди і безпеку операцій, що проводяться», — резюмував експерт.
Відзначимо, що в межах E-CONGRESS 2017 також відбулася масштабна виставка, яка об'єднала більш ніж 20 компаній, які обслуговують ринок електронної торгівлі. Свої оновлені рішення презентували: «Документ.Онлайн», «Держзакупівлі.Онлайн», UAPAY, Meest China, FONDY, Fulfillment від ZAMMLER, «Бітрікс24», «Укрпошта», Delivery Group, Helsi, UTEC Logistics, Binotel, «Хорошоп», UniSender, FRED&FRESH, «СушиЯ», Studydive, «Нова Пошта» та інші.
Генеральний партнер: 25h8.com
Генеральний логістичний партнер: Нова пошта
Партнери: Документ.Онлайн, Держзакупівлі.Онлайн, Укрпошта, Meest Express
Генеральний новинний партнер: ІА «Інтерфакс-Україна»
Генеральний радіо-партнер: Радіо «Голос Столиці»
FinTech-медіа партнер: PaySpace Magazine
Інформаційні та медіа-партнери: FINANCE.UA, Мінфін, Укрінформ, ChannelForIT, Деловая столица, 44.ua, Liga.net, Logist.FM, «Обозреватель», Ukrainian Retail Association, Prnews.io, РІА «Марко Пак», СУП, ePochta, «Личный счет», Retailers.ua, YUDJES GROUP, SendExpert, offshoreview.eu, UADN.NET, PRICE.UA, MIND, StarLight Digital Sales, LB.ua, ZNAJ.UA, PolitekА, ФУЭТЕ, «Успешные люди», ADMIXER, Асоціація українського бізнесу в Польщі, Plerdy, E-EXPORT SCHOOL, PROMODO, Fintech Cluster, Smart people club, Seomarket, EBA, ACC, NETPEAK, CREATIVE QUARTER, tachcard, УСПП.
Довідка про організатора
Ukrainian E-commerce Expert— комунікаційний майданчик, присвячений бізнес-процесам і регулюванню діяльності компаній на українському ринку електронної комерції.