В цілому, сезон виявився сприятливим для аграріїв, а зерно вже знаходиться в дорозі на експорт. Значить, пора рахувати прибутки і починати замислюватися про наступної кампанії, закуповувати необхідні витратні матеріали, приводити в порядок інфраструктуру і оновлювати парк техніки. На останньому пункті хотілося б зупинитися докладніше.
Оскільки українські банки банально не надають бізнесу прийнятних умов покупки с г техніки, вантажівок і т.д. в лізинг, фермери шукають можливості оновити парк економно, звертаючи погляд на європейський ринок нових і підтриманих комбайнів, тракторів, культиваторів, обприскувачів, бочок та іншого оснащення. Їх не лякають ні питання вантажоперевезення по Європі, ні митного оформлення.
Благо, в останні роки спостерігається лібералізація процесу перетину кордонів, а відомі логістичні компанії все ширше освоюють європейські напрямки, пропонуючи недорогий фрахт навіть на спеціалізовані види транспортерів, зокрема, низькорамні причепи для негабариту. Але чи означає це, що привезти трактор або комбайн з ЄС мало не простіше, ніж доставити його з дилерського центру в умовному Дніпрі на ферму в Запоріжжі? Давайте розглянемо процедуру.
Особливості міжнародного перевезення сг техніки
Транспортування зазвичай здійснюється за допомогою розсувних низькорамних причепів довжиною 8-22 метра. Найчастіше трактори і комбайни везуть зі знятими колесами, жатка і інше об'ємне навісне обладнання обов'язково від'єднується і кріпиться на рамі поруч з технікою.
«Розбирання» необхідна для оптимізації габаритів і правильного розподілу маси. Також, в ряді випадків, транспортування машини та обладнання окремо дозволяє знизити витрати на розмитнення. Перевезення комбайнів з невеликими габаритами може здійснюватися на напівпричепах типу «тіффбет». Їх відмінна риса — низька рама і арки для коліс сільгосптехніки, яка заїжджає на транспортер своїм ходом, позбавляючи власника від необхідності витрачатися на замовлення спеціального навантажувача або крана.
Варто відзначити, що не варто плутати послуги транспортування сільськогосподарської та спецтехніки. У першому випадку, фрахт буде нижче завдяки меншій масі та вартості вантажу. Зі спецтехнікою проблем завжди більше — починаючи від пошуку відповідного трала і закінчуючи плануванням маршруту, уникаючи віадуків з допустимим навантаженням на вісь вище N-ний.
Критичних сюрпризів і нюансів, на щастя, більше немає. Процедура цілком стандартна і вимагає від замовника послуг перевезення тільки наявності всіх необхідних документів на вантаж. З іншими нюансами швидко розбереться досвідчений логіст.