Як й коли вимагати компенсації
Існує 3 головні умови для вимоги компенсації до €600:
- літак запізнився в пункт призначення більш ніж на 3 години;
- переліт здійснювала європейська авіакомпанія така, як Czech Airlines, TAP Portugal, Austrian Airlines, British Airlines й ін. (Маршрут значення не має). Ті ж права діють, якщо летіти будь-якою іншою авіакомпанією, але за умови, якщо виліт відбувся з аеропорту, розташованого в ЄС;
- затримка сталася з вини авіакомпанії, наприклад, через технічні проблеми з літаком, запізнення членів екіпажу, затримки попереднього рейсу й ін.
Звичайно, якщо причиною стали погодні умови, страйк, загроза терористичної атаки, стихійне лихо, вимоги органів безпеки, тоді про компенсацію мови бути не може.
Наскільки реально отримати компенсацію?
На сьогодні ми вийшли на цифру, коли 98% пасажирів отримують свою законну компенсацію.
Протягом якого терміну можна вимагати компенсацію?
Все залежить від країни, де ми будемо її вимагати. Середній термін позовної давності становить 3 роки з дати прильоту.
Чи можливо людині самостійно отримати компенсацію або це тільки через Вас?
Так, можливо. Спочатку потрібно визначити юрисдикцію, до якої відноситься випадок. Це може бути країна, де відбулася незручність або країна реєстрації авіакомпанії. Потім необхідно зрозуміти суму компенсації та термін, протягом якого можна вимагати компенсацію. Коли ви впевнені, що авіакомпанія зобов'язана виплатити компенсацію, необхідно скласти юридично грамотну претензійну заяву. Далі її відправляєте зручним авіакомпанії способом та вступаєте в переговори. Якщо авіакомпанія відмовляється платити, то наступним кроком буде звернення в державні органи, відповідальні вирішувати подібні питання й суд.
Безумовно, ми рекомендуємо використовувати наші послуги, що дозволить вам заощадити багато часу й головного болю.
Що робити під час затримки рейсу?
Потрібно дізнатися причину затримки вильоту та що авіакомпанія буде робити в конкретній ситуації. Цю інформацію ви можете отримати на стійці реєстрації, де попросите позначку, що рейс затримали й на скільки. Якщо такої можливості немає, то зверніться на стійку Інформації аеропорту, де вам можуть надати довідку, що ця авіакомпанія затримала рейс із зазначенням часу й причини. Якщо затримка сталася, коли ви знаходитесь на борту літаку, вимагайте таку позначку у бортпровідника. Варто обмінятися контактами з іншими пасажирами, щоб подавати колективну претензію.
Авіакомпанія зобов'язана мені видати номер в готелі й за яких умов?
Якщо виліт рейсу відкладається на наступний день й більше від зазначеного часу в квитку, то авіакомпанія зобов'язана надати місце в готелі, харчування, а також забезпечити транспорт до готелю й назад в аеропорт. Якщо авіакомпанія відмовляється надати необхідні послуги, то пасажир може понести такі витрати самостійно. При цьому обов'язково збережіть всі чеки: на їжу, транспорт, готель, новий переліт. По приїзду ми допоможемо повернути гроші назад. Не забувайте зберігати посадкові талони та навіть багажна квитанція може стати в нагоді.
А погодувати або ще що-небудь? Який повний список обов'язків?
Безумовно, перевізник зобов'язаний надати харчування, напої та можливість здійснити 2 телефонних дзвінки або відправити e-mail в залежності від часу очікування пасажира:
- більш ніж 2 годин для рейсу дальністю до 1500 км;
- більш ніж 3 годин при дальності польоту 1500-3500 км;
- більш ніж 4 годин для рейсів понад 3500 км;
Пам'ятайте, ці послуги авіакомпанія зобов'язана надати безкоштовно.
У разі затримки вильоту більш ніж на 5 годин, пасажир має право відмовитися від польоту та отримати вартість квитка (його частини) протягом 7 днів назад.