Ми запросили до участі підприємців, що бажають поділитися своїм досвідом подолання кризи, що виникла внаслідок поширення епідемії коронавірусу.

Українським освітнім установам під час карантину довелося нелегко. З одного боку, звичайний навчальний процес фактично обірвався, у зв'язку із закриттям аудиторій і зупинкою громадського транспорту. З іншого – як студенти, так і викладачі зіткнулися з психологічним бар'єром у сприйнятті віддаленого формату роботи.

Для школи бізнесу така різка зміна формату навчання і зовсім могла створити репутаційні ризики: у них навчання проходять не тільки студенти, а й підприємці-практики, які очікують від навчального процесу швидкого та конкретного результату.

Про те, як залишатися гнучкими навіть у такій статичній системі, як освіта, чи всім підходить дистанційний формат роботи та чи можна швидко перевести навчання в онлайн, розповів Антон Квітка, заступник директора Karazin Business School.

Читайте також: Більше, ніж коворкінг: як офісний сервіс пережив карантин

Про компанію

Karazin Business School – навчально-науковий інститут при Харківському національному університеті імені В. Н. Каразіна, який допомагає керівникам реалізувати свій потенціал у бізнесі, фінансово-банківській сфері, міжнародних компаніях і державних структурах.

Навчання у Каразінській школі бізнесу об'єднує практично-орієнтовану бізнес-освіту та переваги класичного університету, який в 2020 році увійшов до топ-500 вищих навчальних закладів світу за рейтингом університетів QS.

Штат до/після карантину: 35 співробітників, не змінився.

Головна проблема

Адаптація навчальних матеріалів під віддалену роботу

На перший погляд, головна проблема при переході ВНЗ на дистанційне навчання – відсутність відповідного програмного забезпечення. Насправді ж проблема полягає в самих навчальних матеріалах. Не кожна лекція підходить для віддаленого формату. Через фізичну відсутність викладача деякі теми особливо важко засвоюються. «Немає нічого складного в технологіях. Встановити Zoom і розібратися в тому, як він працює – це 15 хвилин. А от підготувати те, про що ти будеш говорити, вже по-справжньому складно», – підтверджує Антон Квітка.

Karazin Business School, лекції до карантину

Яких заходів вживали

Змінили подачу матеріалу

У Karazin Business School з самого початку багато уваги приділяли супровідним матеріалам. Школа використовує дистанційну систему управління курсами Moodle, на якій розміщує весь презентаційний матеріал – кейси, онлайн-тести, програмне забезпечення для підвищення залученості тощо.

Також у школі працює цілий відділ візуального супроводу. Його завдання – підготовка презентацій і онлайн-симуляторів, які будуть правильно закріплювати засвоєний матеріал.

Під час екстреного переходу на дистанційний формат роботи все це значно полегшило життя і викладачам, і студентам.

Використовували досвід іноземних навчальних закладів

Використовуючи досвід іноземних колег, школа змогла створити гнучку систему навчання. Що й позначилося на ефективності роботи під час карантину.

У Karazin Business School з лекціями виступають іноземні викладачі, а лектори самої школи завдяки вільній розмовній англійській часто виступають у ВНЗ Польщі, Італії, Німеччини. Також у школі налагоджена програма подвійних дипломів з бізнес-школою університету Лілль (Франція). Крім нього, Karazin Business School співпрацює з університетами в Південній Кореї, США (у штаті Вірджинія) і Шанхайським Університетом.

Тому завжди бути на зв'язку команді Karazin Business School було не в новинку.

Підтримували інтерес до навчального процесу

Karazin Business School впевнені, що головне не формат навчання — онлайн або офлайн — а залучення студентів у процес навчання. «Не треба вчити, як зробити бухгалтерське проведення, треба брати і створювати його. По суті, це те, що ми і робимо: у нас студенти з другого курсу вже беруть участь в реальних бізнес-проектах і дуже цим пишаються», – говорить заступник керівника.

Як компанія увійшла в карантин

Переведення навчання в онлайн-формат за три дні

Завдяки наявності якісних цифрових матеріалів, до карантину школа була готова заздалегідь. Це допомогло їй повністю перевести навчальний процес в онлайн за три дні. У підсумку всі заняття йшли за розкладом, без затримок.

«Наскільки я знаю, більшість колег не підлаштувались, деякі не відновили освітній процес і досі. Деякі перейшли на онлайн частково – наприклад, надсилають домашнє завдання на пошту», – ділиться Антон Квітка.

Для переходу в онлайн-формат школа використовувала системи конференц-зв'язку Zoom та WebEx. Системи інтегровані з календарем, де вказано розклад усіх лекцій.

Важливо те, що налаштуванням всього процесу займалася одна людина – адміністратор, який і складав розклад занять. Це допомогло школі уникнути накладок і задвоєння даних: менеджмент був зосереджений в руках однієї людини, тому адміністратор був занурений у всі процеси і міг швидко керувати змінами.

«У нас одна група магістрів захистилася у Zoom. Це був цікавий досвід, але не скажу, що ми будемо ним користуватися – все ж таки ця подія має залишатися урочистою», – зазначає Антон.

Результати

Зустрічі і переговори – тільки віддалено

Навіть в умовах ослаблення карантину Karazin Business School перевела всі наради з колегами в онлайн: для засідань кафедр та вченої ради особиста присутність учасників більше не буде обов'язковою.

«Кафедра – це підрозділ, на нараді якого має зібратися 40 осіб. У моїх колег викладання – хобі, крім якого в них є основна робота. Вони директори компаній, менеджери, фінансові директори великих мереж, яких відірвати від роботи в один момент на три години дуже складно. Онлайн-формат відмінно розв'язує цю проблему», – стверджує Антон.

Для нарад команда Karazin Business School використовує WebEx

Проведення лекцій в онлайні рятує і від перенесення лекцій.

«Я часто їжджу по роботі в Європу, а Zoom дозволяє мені проводити деякі пари прямо з відрядження. Для цього не потрібно мінятися з викладачами або зрушувати розклад: просто потрібно виділити час і поспілкуватися з улюбленими слухачами», – говорить Антон Квітка.

Однак переводити навчання в онлайн остаточно школа поки що не планує.

«Повний онлайн – однозначно не наш формат. Ти не можеш передати через камеру той драйв, яким хочеш зарядити студентів. Я думаю, що в освіті 100% онлайну ніколи і не буде. Людина, що готова платити досить велику суму за освіту, не буде задовольнятися одними презентаціями. В онлайні легше контролювати процес, однак ти не отримуєш того натхнення, яке можна отримати від особистого спілкування», – стверджує заступник директора Karazin Business School.

Вихід на нові ринки

Фокус на діджитал-формати дозволив школі вивести свої курси на нові ринки: наприклад, зараз вони проводять невеликі онлайн-тренінги для підприємців в Нігерії.

У школі також почали більше піклуватися про медіаресурси: покращили сайт, стали активно вести сторінки у соцмережах.

Загалом, інтерес до навчання не пропав і під час карантину: кількість запитів про переведення та вступу до Каразінської школи бізнесу зросла в 10 разів.

«Хотілося б побажати підприємцям, щоб вони завжди залишалися енергійними, ніколи не боялися своїх помилок і були завжди на крок попереду. Коли щось робиш добре, про це дізнаються швидко. Хороший контент завжди знайде свого покупця», – підсумував Антон Квітка.

Читайте також: Як імпортер дронів зустрів епідемію в Китаї і врятував бізнес в карантин

Для всіх читачів «Мінфіну»

Читачі порталу отримають 10% знижки на осінній інтенсив mini MBA Thinking Manager від Karazin Business School.

Щоб скористатися пропозицією, введіть промокод ThinkingMINFIN під час реєстрації на курс.

Mini MBA – це інтенсивна програма для підприємців. Вона адаптована під слухачів, у яких вже є готовий бізнес. Буде корисною, якщо вам необхідно систематизувати знання і вибудувати ефективну стратегію ведення бізнесу.

Програма буде реалізовуватися з двома навчальними днями раз на два тижні. Курс стартує 16 жовтня 2020 року.

Детальніше про програму та особливості курсу – за посиланням.

Для підприємців

Якщо вашому бізнесу теж є, що розповісти про власний досвід виживання в умовах локдауну – приєднуйтесь до проєкту «Медіапідтримки».

Редакція буде розміщувати публікації про підприємців на головній сторінці сайту. Щоб взяти участь, залиште заявку на сторінці проєкту.