Причина

  • Приводом для втручання АМКУ стало істотне подорожчання товарів в останні дні. Моніторинг цін показує синхронне зростання на деякі продукти та засоби індивідуального захисту в різних торгових мережах.

«Це може свідчити про антиконкурентну поведінку учасників ринку — як постачальників, так і роздрібної торгівлі, або обох цих ланок одночасно», — написав Хмельницький.

Він додав, що АМКУ продовжує моніторинг. Крім того Комітет зажадав від торгових мереж повну інформацію про закупівельні та роздрібні ціни, а від постачальних компаній — про відпускні ціни.

Читайте також: Хто винен у тому, що ціни в магазинах пішли вгору

Хмельницький зазначив, що АМКУ вивчить всі обставини подорожчання продуктів, встановить, на якому етапі і хто саме спровокував підвищення цін і прийме рішення.

Кого перевірятимуть

Серед компаній, за якими розпочато справу (перелік може бути змінений або доповнений), NOVUS, Ашан, METRO Cash & Carry Ukraine, Сільпо, BILLA, АТБ-Маркет, VARUS, ЕКО маркет, Велика Кишеня, Велмарт і компанії – постачальники: Світ овочів, Гала Фудз, Саркара-Груп, Овочевий край, Серпень-Кий, Агроінвест-Логістик, Агро-Овен, Брокінтерком, Перспектива, Зовнішторгресурс, Агробізнесвектор, Інтер овочі, Аттуаль, Елітпрайм, Авега-2018.

Читайте також: АМКУ побачив подорожчання продуктів. Очікує інформацію від рітейлерів

Хмельницький також додав, що у разі встановлення фактів порушення законодавства про захист економічної конкуренції компаніям загрожує штраф до 10% обороту компанії за попередній рік.

Передісторія

  • Мережа супермаркетів «АТБ» заявила про підвищення цін на низку продуктів харчування і товари першої необхідності в умовах карантину, запровадженого в Україні у зв'язку з коронавірусом.

  • Компанія «АТБ-Маркет» пояснює підвищення цін на зазначені товари стрімким зростанням закупівельних цін від постачальників не тільки для торгової мережі «АТБ», але і для всіх операторів українського ринку роздрібної торгівлі.

  • Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства кожні два дні робити огляд торговельних мереж на наявність там значущих продтоварів, а також стежить за цінами на них.