Що не так в урядовому законопроекті

«Ми не плануємо його розглядати. Його потрібно кардинально міняти і подавати альтернативний до нього законопроект. Це, в принципі, позиція, яку ми обговорили з головою комітету», – сказав депутат, який курує в комітеті банківський напрям.

«Тому що цей законопроект не просто суперечить логіці, а суперечить, в принципі, правової системи та Конституції», – вважає Дубинський.

Читайте також: Україна з подачі МВФ збирається змінити правила банкрутства банків

Зокрема, він піддав критиці норми законопроекту, які вимагають від судів приймати до уваги не закони, а суб'єктивні судження і розрахунки Національного банку, не спираючись на жодні інші джерела.

«Він вимагає підмінити норми власності, які закладені в Конституції україни, рішеннями Національного банку україни та Фонду гарантування вкладів», – стверджує заступник голови комітету.

«Що далі ми рухаємося, то далі НБУ відходить від виконання вимог законів та Конституції і перетворюється на окремий непідконтрольний жодному органу влади центр управління економікою України», — додав Дубинський.

За словами Дубинського, альтернативний урядовому законопроект буде зареєстрований у Раді цього тижня.

Що відомо про законопроект Кабміну

  • 11 грудня Кабмін подав до парламенту законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з окремих питань функціонування банківської системи», який змінює законодавство про виведення неплатоспроможних банків з ринку.
  • Згідно з законом, всі поточні судові справи з цих питань на стадії апеляції повинні бути передані на розгляд Великої палати Верховного суду.

Читайте також: Із законопроекту про неповернення Приватбанку зникла важлива норма — ЗМІ

  • Крім того, законопроект містить цілий ряд поправок безпосередньо щодо регулювання діяльності банків та вимог до них, наділяючи Нацбанк додатковими повноваженнями, але водночас скасовуючи норму про збільшення мінімального статутного капіталу з 200 млн грн до 500 млн грн.
  • Зокрема, НБУ зможе вимагати зміни складу ради або правління банку, якщо він вважає їх неефективними, а також зобов'язати банк визначати пов'язаних осіб до здійснення операцій з ними.

Читайте також: Екс-власники банків-банкрутів зможуть отримати компенсацію від держави

  • Законопроект встановлює, що у разі визнання банку неплатоспроможним його власники мають право вимагати через суд лише відшкодування, для розрахунку якого будуть залучатися аудитори.

Прийняття цього закону прискорить офіційне підписання програми співпраці з МВФ і отримання першого траншу за нею.

  • МВФ уважно стежить за розвитком ситуації з Приватбанком. Фонд хоче бути впевнений, що Україна не допустить відкату банківської реформи, і що гроші платників податків, витрачені на очищення Приватбанку, повернуться державі.