Подвійна конвертація

Автор відгуку пише, що помітив некоректні списання з гривневої картки, коли оплачував послуги таксі Bolt та Uber.

«Дві поїздки в таксі, як завжди у своєму місті (у застосунку прив'язана звичайна картка у гривні): Bolt — cума у валюті операції 57 грн, списано 70,65 грн, Uber — cума у валюті операції 38,99 грн, списано 48,19 грн», — ділиться клієнт Привату, дивуючись, звідки взялася подвійна конвертація за оплату гривневою карткою в Україні.

За його словами, у службі підтримки банку не змогли пояснити, чому так трапилося. Припустили, що справа у службах таксі, оскільки це іноземні компанії.

Читайте також: Оплата карткою та зняття готівки за кордоном: умови 15 банків з найбільшою клієнтською базою

Проте співробітники таксі також не допомогли вирішити проблему та відправили клієнта назад до банку.

«Служба підтримки таксі повідомила, що списання коштів відбувається, як завжди, у гривні. Мовляв, ви сплачуєте ту суму, що вказана в застосунку таксі, нічого іншого. Якщо у виписці за карткою додаткові збори або сума списання відрізняється — зверніться до вашого банку», — розповідає користувач під ніком e1b.

Клієнт знову звернувся до банку і попросив перевірити, у якій валюті таксі насправді зняли кошти з картки та якою була сума, тобто за яким курсом конвертувалася валюта. Але оператор пояснив, що доступу до таких даних немає.

«Є всі умови вважати таке списання незаконним, оскільки банк не розкриває деталі транзакції та не може пояснити звідки взялась фінальна ціна — при яких курсах і валютах проходила конвертація», — резюмував автор відгуку.

Читайте також: Комісії, ліміти та нові правила фінмоніторингу: як банки змінюють сервіс

Що пояснюють у банку

«Подвійна конвертація відбувається тоді, коли сайт або сервіс, на якому ви робите оплату, на своїх сторінках відображає суму до оплати у гривнях, однак запит на оплату відправляє в банк у доларах. Щоб банк міг провести оплату з вашої гривневої картки, ми вимушені конвертувати суму з доларів у гривню», — прокоментували у Приватбанку.

Там порадили обирати на сайті компанії валюту оплати долар США або платити з доларової картки, щоб уникнути подвійної конвертації.

«Ви можете звернутись в підтримку сервісу, на якому здійснювали оплату, та отримати інформацію, чому запит на списання був створений у валюті USD. Також ви можете дозволяти чи блокувати платежі з подвійною конвертацією у своєму Приват24. У налаштуваннях картки — розділ зміни інтернет-ліміту», — додали у службі підтримки клієнтів.

Водночас читач «Мінфіну» стверджує, що провів експеримент з карткою іншого банку і зайвих списань не помітив:

«У цих же додатках таксі, у яких Приват проводить платежі під виглядом подвійної конвертації, я додав картки іншого банку (у гривні, з увімкненою опцією „подвійна конвертація“, щоб створити аналогічні умови, як з карткою Привату). Проте сума, яку знімає таксі, повністю збігається з сумою у виписці за карткою. Жодних конвертацій не відбувається та жодних прихованих платежів не списується».

Щоб розібратися з ситуацією, «Мінфін» надіслав запит до служб таксі.

Читайте також: Олег Гороховський розповів, як monobank списує гроші під час оплати товару на іноземних сайтах

Правила конкурсу «Найкращий відгук місяця»

Приз за найкращий відгук місяця — 500 грн. Щоб потрапити до числа претендентів на звання «найкращий», відгук має відповідати ряду критеріїв:

  • Відгук повинен бути написаний на основі особистого досвіду спілкування з банком або використання банківських продуктів.
  • Описаний досвід має бути корисним для інших клієнтів банку.
  • У відгуку може бути описаний як негативний, так і позитивний досвід користувача.
  • Оптимальний обсяг коментаря — до 2−2,5 тис. знаків.

Більше про правила «Найкращого відгуку місяця» читайте тут.