Скаржилися менше

У березні читачі «Мінфіну» залишили 234 негативні відгуки на роботу банків, що на 22% менше, ніж у короткому лютому. Банки врегулювали близько 36% всіх березневих звернень, що трохи більше, ніж у лютому.

Традиційно найбільше скаржилися на Приватбанк — 81 звернення, тобто третина всіх претензій, Приват відреагував на кожну третю.

На другому місці за кількістю звернень Ощадбанк. Однак цей держбанк з 35 конфліктів залагодив тільки 7, тобто всього 20%.

Найкраще зі зверненнями клієнтів працює віртуальний monobank: з 23 звернень було вирішено 14, майже 61%! Вище середнього частка у Альфа-Банку — 47%, врегульовано 10 з 21 звернення.

У рейтингу — мінімальні зміни

Березневі зміни в Народному рейтингу «Мінфіну» — мінімальні.

Альфа-Банк вийшов на 4 сходинку, випередивши Банк Восток.

Приватбанк піднявся з 13 на 11 місце.

Всі інші зміни — +/- на одну позицію.

До речі, кількість учасників рейтингу збільшилася до 24 банків.

Абсолютно несподівано додався Промінвестбанк, який набрав понад 100 відгуків (113). ПІБ практично не працює на ринку, тим паче з роздрібними клієнтами.

До речі, новачок посів відразу 19 місце, потіснивши з нього ПУМБ.

ПУМБ на початку березня особливо відзначився, змусивши «Мінфін» екстрено реагувати на ситуацію, не чекаючи чергової публікації рейтингу.

З останніх чисел лютого і до 10 березня у клієнтів ПУМБу ночами несанкціоновано списувалися кошти.

Банк визнав наявність дір в системі безпеки і пообіцяв усім клієнтам, які постраждали в період з 5 лютого до 10 березня, компенсувати втрати.

Цікаво, що у відгуках на «Мінфіні» про отримання компенсацій так ніхто і не відписався…

Читайте також: У гаманцях українців накопичилося багато непотрібних карток

Крім крадіжки грошей з карток у березні клієнтів хвилювало:

  • нав'язані зарплатні та пенсійні картки
  • автоматичне зростання платежу по кредитці після збільшення кредитного ліміту
  • комісія за закриття рахунку
  • затягування з наданням іпотечних кредитів
  • неякісні послуги преміального банкінгу
  • блокування великої суми грошей через фінмоніторинг
  • поганий сервіс і некомпетентність співробітників
  • «Злив» на сторону контактів клієнтів віртуальними банками

Кращим за підсумками березня був визнаний відгук користувача під ніком magser, якому Ощадбанк за власною ініціативою випустив платну додаткову картку за 200 грн. Відмовитися від нав'язаної послуги вийшло тільки після написання заяви до поліції.

Нещодавно НБУ офіційно роз'яснив, що банки не мають права нав'язувати додаткові послуги клієнтам в рамках зарплатних і пенсійних проектів.

Довічне зарплатне рабство у «Південному»

Схожий інцидент трапився з користувачем Vvz2019.

«Зарплатная карта банка „Пивденный“ была навязана мне по месту прежней работы. Она ничем не интересна, кроме как получить зарплату и снять её в банкомате», — розповідає читач «Мінфіну».

За його словами, спочатку банк обмежував можливість знімати зароблені гроші, встановивши ліміт до 5 безкоштовних операцій.

З початку поточного року в хід пішли нові стимули: 25 грн щомісячного штрафу, якщо клієнт не зміг розрахуватися карткою на суму 2000 грн.

«Я уже не работаю 3 месяца на предприятии и банковскую карту закрыть не могу, так как в нашем городе нет отделения банка „Пивденный“, а дистанционно данный банк карты не закрывает. Предлагает мне ехать, чтобы закрыть карту, за сотни километров», — розповідає читач.

Більш того, вже третій місяць банк заганяв пенсіонера «в мінус», штучно створюючи борг за картковим рахунком. «Многие люди, которые работают на предприятии, не имеют возможность тратить по 2000 грн с карты, так как живут в селе, где в магазине нет банковского терминала», — пояснює власник зарплатного пластика.

У банку «Південний» порадили клієнтові через колишнього роботодавця змінити статус зарплатної картки на «Картку для виплат», доки не налагоджена можливість закриття рахунку онлайн.

Читайте також: Безкоштовна розстрочка. Як це працює і скільки коштує

Платіж за «кредиткою» Альфи зростає разом з лімітом

Відразу декілька клієнтів Альфа-Банку поскаржилися на автоматичне збільшення обов'язкового платежу за кредитною карткою після підняття банком кредитного ліміту за власною ініціативою.

«Пару месяцев назад получил сообщение, что мой кредитный лимит увеличивается. Отнесся спокойно, хотя нужды не было», — розповідає користувач під ніком Vmba59. Вже наступного місяця він виявив, що мінімальний платіж збільшився, хоча додаткових кредитних коштів не використовувалося. Списав на випадковість. Але наступного місяця ситуація повторилася.

«Вынужден был обратиться в отделение, чтобы уменьшить лимит. Заявление приняли, но сообщили, что будут его рассматривать 20 дней!», — розповідає читач, обурюючись, що ліміт збільшили без його згоди, а зменшення доводиться просити і чекати.

«Хочу обратиться к клиентам Альфа Банка. Если вдруг вам увеличили кредитный лимит, не спешите радоваться — скорее придется платить банку больше, потому что некоторые составляющие платежа привязаны к его сумме», — резюмує незадоволений клієнт.

Альфа-Банк, посилаючись на Договір комплексного банківського обслуговування (ДКБО), підтвердив своє право підвищувати кредитний ліміт в односторонньому порядку. А ось його зниження неможливе без відвідування відділення.

В Альфа-Банку відзначають, що не володіють достатньою інформацією для аналізу конкретно цього випадку.

«Збільшення ліміту по картці має прямий вплив тільки на розмір платежу за страховкою фінансових ризиків, оскільки він прив'язаний до суми ліміту і становить 0,1% від суми кредитного ліміту на місяць», — повідомили «Мінфіну» в Альфа-Банку.

За версією банку, зміна суми щомісячного платежу могла відбутися з низки причин, зокрема, через закінчення грейс-періоду або затримки внесення мінімального платежу до розрахункової дати і нарахування штрафів.

В Укрсибі закриття рахунку — платне

Користувачка під ніком LiliiaV поскаржилася, що Укрсиббанк хоче взяти плату за закриття рахунку!

«Несколько лет использовала Укрсиббанк. Были открыты ФОП счета и карта. Помимо огромного количества ограничений, куча комиссий, буквально за все. Это и стало поводом подумать о закрытии счета», — розповідає читачка «Мінфіну». Однак, при спробі розлучитися з банком, зіткнулася з труднощами. Справа в тому, що закрити рахунок може тільки персональний менеджер і за іронією долі він виявився некомпетентним.

«Сначала не мог оформить правильно документы, и посчитать неуплаченные комиссии. С горем пополам сделал», — розповідає LiliiaV. Але наступного дня надійшов дзвінок з банку і менеджера сказав, що клієнтка повинна заплатити комісію за закриття рахунку.

«Карта уже закрыта и для того, чтобы заплатить эту комиссию, мне нужно просить тех, у кого есть карта банка, либо оплачивать другим способом и ждать еще 3 рабочих дня», — обурюється клієнтка, в надії скоріше закрити всі рахунки і більше не мати справи з цим банком.

Кредобанк не дав іпотеку — завдаток пропав

Користувач під ніком «sp2021» поскаржився на Кредобанк, який тягнув з видачею іпотеки.

«Перед подачей документов на ипотеку в отделение оформил заявку на сайте. Мне в онлайн-режиме одобрили ипотеку и сказали подать документы в банк. На следующий день пришел в банк и подал все документы, — розповідає читач «Мінфіну». Їх прийняла співробітниця банку Олена, зазначивши, що для подачі на розгляд потрібна оцінка квартири, без оцінки не розглядає кредитний експерт. При цьому Олена порадила оцінювача, який бере за оцінку 4000 гривень, тоді як ринкова ціна такої послуги в середньому до 1500 гривень. Але після відмови оцінювачів, яких порадив банк, їхати на об'єкт через погодні умови, клієнт звернувся в акредитовану фірму, яка оцінила нерухомість за 1400 грн.

«Полученную оценку выслал Елене. В тот же день она сказала, что подает заявку на рассмотрение и ожидать нужно 7 рабочих дней. Тогда как на сайте сказано, что решение выдают за 3 часа», — обурюється потенційний позичальник. За його словами, в очікуванні минуло не 7, а 10 робочих днів!

«В итоге, ипотеку так и не одобрили, но и отказ в выдаче кредита не получили. За оценку заплатили, а залог на квартиру пропал», — резюмує «sp2021».

Кредобанк, схоже, обмежився запитом даних невдалого клієнта для з'ясування ситуації.

VIP- картки ОТП Банку лежали в банку, а комісія капала

Користувачка AntoninaVM невтішно відгукнулася про преміум банкінг ОТП Банку. «Довелось поневоле стать клиентом банка: оплачивала покупку квартиры застройщику, и единственным условием проведения операции было открытие пакета услуг премиум-банкинга…», — пише читачка, яка відчула відсутність персонального менеджера, коли не отримала дзвінка про готовність своїх преміальних карток.

Зворотній зв'язок відбувся лише на третьому місяці і то з ініціативи клієнтки. Виявилося, що карти давно відкриті, але неактивні: лежать спокійно у керівника відділення в сейфі, накопичуючи комісію за обслуговування.

Після доставки карток кур'єром, клієнтка вирішила виконати умови преміум-пакету і зробити дебетові обороти на потрібну суму. «Но банк оказался быстрее и начислил мне комиссию за обслуживание счета в 350 грн., не дожидаясь окончания месяца, сославшись на то, что технически «им нужно сделать начисления в последний рабочий день», — зазначила клієнтка. За її словами, керівник відділення пригрозила передати справу відповідним службам у разі несплати.

Сплативши комісії, AntoninaVM закрила рахунки і картки.

«На жаль, у зв’язку зі звільненням співробітника банку сталася затримка видачі карток клієнтці. У подальшому працівники банку здійснили доставку карток, відшкодували усі матеріальні витрати клієнтки та вибачились за спричинену ситуацію. Ми ретельно слідкуємо за тим, аби не допустити її повторення», — повідомив «Мінфіну» Олександр Рассохатський, начальник відділу з управління клієнтським досвідом ОТП Банку.

Читайте також: Чим банки заманюють і як утримують VIP-клієнтів

Ощад автоматом продовжив на рік депозит під 1%

Користувачеві Юлія Мартинюк Ощадбанк зробив автоматичну пролонгацію депозиту на 1 рік всього під 1% річних.

«Где такое видано?! При этом не уведомили, под какой процент будет продлен депозит. Расторгнуть такой договор, как оказалось, тоже нельзя — об этом тоже никто из сотрудников банка не сказал. Копию договора не дали», — негодует Юлия. По ее словам, в предложении банка на сайте нет депозитов с такой низкой ставкой. «Вопрос — откуда процентная ставка 1%? Мошенничество банка!», — вважає клієнтка.

У пресслужбі Ощаду відповідають, що автоматична пролонгація вкладу з актуальними ставками відбувається, якщо вкладник не відмовився від цієї опції, написавши відповідну заяву або через систему «Ощад 24/7».

Це прописано в договорі на комплексне банківське обслуговування (ДКБО).

Приватні заблокував велику суму до з'ясування

Користувач oksiwiosna, перебуваючи за межами України, продала тут квартиру і не може отримати гроші. Вона повідомила наступне: «Как только увидели большую сумму от продажи квартиры, блокируют счет и просят об актуализации. Хотя на деле не пропускают актуализацию четвертый раз. Сижу в чате по 3−4 часа каждый день уже неделю, не могу вывести свои же деньги».

За словами клієнтки, довіреність міжнародного зразка, що видана консулом України, за якою була продана квартира, у них не котирується. Банк взяв на перевірку 1,5 місяця.

У Приватбанку кажуть, що ідентифікуючий документ (довіреність) пройшов верифікацію. Але крім цього, банк почав просити в клієнтки деякі анкетні дані. «Ці дані ми, на жаль, не отримали, в банк клієнтка більше не зверталася», — повідомили у пресслужбі Привату.

Віртуальні банки зливають контакти клієнтів

Клієнти віртуальних банків поділилися цікавим спостереженням.

«В один и тот же период, кроме карты izibank, я оформил карты других необанков: monobank, Sportbank и O.bank. Не прошло и недели, как однажды на меня посыпался спам из смс и звонков с предложением взять займ. Один оператор даже обратился ко мне по имени и сообщил, что я якобы оставлял заявку на кредит», — пише користувач під ніком MrMan.