Наші краще?

Місця в Народному рейтингу міцно розподілилися на користь українських банків. Першу позицію вже котрий місяць займає проект monobank, реалізований на базі Універсал Банку. Цікаво, що сам Універсал знаходиться в рейтингу тільки на 9-ому рядку.

До трійки кращих, за версією користувачів, минулого місяця увійшов Таскомбанк. Він витіснив з цієї позиції Ощадбанк, який переїхав на 4 рядок.

У топ-3 потрапило лише одна фінустанова з іноземним капіталом — Альфа-Банк України, який зайняв 2 позицію. Він же став єдиним іноземним банком у п'ятірці кращих.

Що стосується першої десятки, то до неї увійшло 3 банки з іноземним капіталом — Альфа-Банк, польський Кредобанк (6 місце) і австрійський Райффайзен Банк Аваль (10-е місце).

Більшість «дочок» іноземних груп опинилася у хвості рейтингу. Наприклад, Креді Агріколь Банк посів 13-ту позицію, а його «співвітчизник» — французький Укрсиббанк — передостанній, 19-й рядок.

Угорський ОТП Банк читачі поставили на 18-е місце за якістю сервісу. Навіть «дочка» російського Сбербанку опинилася вище — на 17 рядку.

Нагадаємо, що рейтинг формується на базі оцінок, які ставлять фінустановам користувачі «Мінфіну». Він відображає їхню думку про рівень сервісу в тому чи іншому банку і не має відношення до фінансових показників установ.

До рейтингу потрапляють тільки ті банки, про яких клієнти залишили на «Мінфіні» 100 і більше підтверджених відгуків. Детальніше з методикою можна ознайомитися тут.

Що з держбанками

Ощадбанк продовжує відчайдушно боротися з Таскомбанком за місце у трійці кращих. Цього місяця переміг банк Сергія Тігіпка. Державний Ощад посунувся на 4 місце.

Приватбанк, навпаки, зміцнив свої позиції. Він переїхав з 18 на 16 рядок, залишивши позаду ОТП Банк і Сбербанк.

Читайте також: Народний рейтинг у грудні: держбанки зміцнюють позиції

Укргазбанк і Укрексімбанк не зрушили зі своїх місць. Як і минулого місяця, вони залишаються на 11 і 14 позиціях відповідно.

Про наболіле

Народний рейтинг дає користувачам можливість ефективніше спілкуватися з банками. На нашому сайті фінустанови можна похвалити або посварити, в залежності від ситуації. Якщо виникла проблема, про неї можна розповісти в коментарях і залишити заявку на рішення. «Мінфін» відправить її в банк і буде стежити за розвитком ситуації.

За січень 2020 року читачі «Мінфіну» залишили на сайті 600 відгуків про роботу банків. З них — 311 заявок зі скаргами. Банки розглянули та дали відповідь за кожною третьою заявкою. Відповіді на свої запитання отримали 115 користувачів.

Користувачі традиційно скаржилися на найбільші банки — Приватбанк, Ощадбанк і Альфа-Банк — 95, 63 і 43 заявки відповідно. Це цілком закономірно — адже саме у цих фінустанов найбільше роздрібних клієнтів.

Приватбанк за минулий місяць зумів розглянути 28 скарг, Альфа-Банк — 26, Ощадбанк — 23. monobank відреагував на 11 заявок з 29.

На що скаржилися клієнти банків у січні

У січні клієнтів хвилювало:

  • чому банки не хочуть приймати нові або, навпаки, старі купюри і копійки;
  • звідки виникають кредити на «рівному місці» або як без попередження змінюються кредитні ліміти;
  • хто проводить транзакції по карті, якщо її власник нічого про них не знає;
  • хто відповідає за повернення грошей, які зникли в терміналі.

Купюра номіналом 1000 грн

Автор відгуку під ніком Qwerty1999 звернувся з питанням до ПУМБу. За його словами, термінал самообслуговування банку відмовляється приймати банкноти номіналом 1000 грн. Хоча нові купюри Нацбанк України ввів в обіг ще 25 жовтня 2019 року.

На гарячій лінії клієнту не відповідали. Qwerty1999 написав про проблему поповнення банківського рахунку на «Мінфіні». Послідувала відповідь: «ПО терминалов обновится в ближайшее время». На жаль, наприкінці січня, за словами автора відгуку, проблема залишалася актуальною.

Вибачте, помилилися номером

Клієнт Форвард Банку розповів дивовижну історію про те, як його неповнолітня дитина раптово стала боржником банку.

Автор відгуку купив у магазині сім-карту з новим номером телефону для своєї дитини. Але на нього стали приходити повідомлення про необхідність сплатити борг, адресовані іншій людині.

Клієнт зателефонував до контактного центру Форвард Банку і попросив видалити номер з бази. Заявку прийняли, але розсилка не припинилася.

«Прошу обратить внимание, что информация в сообщениях является конфиденциальной. Интересно, как относятся клиенты к разглашению персональных данных», — резюмує клієнт.

Автор відгуку підтвердив, що Форвард Банк вирішив проблему завдяки скарзі на «Мінфіні».

Банк, якому не потрібні гроші

Користувач під ніком Peresi4nui зміг оцінити всі принади бюрократії, коли прийшов розмістити депозит у Форвард Банку.

«Была необходимость пристроить 200 тыс. грн на короткий депозит», — пише Peresi4nui. Прийшов у відділення банку. Там попросили підтверджуючі документи на суму. Оскільки паперів не було, сказали, що приймуть тільки 150 тис. грн. Клієнт погодився.

Але, побачивши донецьку прописку, співробітники банку сказали, що без довідки переселенця, на жаль, не обійтися. «Позвонил на горячую линию. Меня выслушали, уточнили информацию, сказали: приходите завтра, на сумму до 200 тыс. грн подтверждающие документы не нужны», — розповідає автор відгуку.

Наступного дня у відділенні без підтверджуючих документів відмовилися брати навіть 150 тис. грн. За словами клієнта, тепер банк був готовий прийняти максимум 100 тис. грн.

«На вопрос, почему планка возможностей падает каждый день, внятного ответа не получил. Позвонил вновь на горячую линию. В этот раз мне сказали, что банк действительно может запросить подтверждающие документы на любую сумму», — пише Peresi4nui.

У результаті автор відгуку протягом декількох хвилин оформив депозит в іншому банку.

Загадкові транзакції, або як легко піти в мінус

Клієнти різних банків скаржилися на загадкові списання грошей з банківських карт.

Автор відгуку під ніком Edigar22 не вперше стикається з такими проблемами. Перший раз Приватбанк раптово списав з його рахунку 5 тис. грн. Співробітники фінустанови пояснили: помилково деякі операції по карті проходили без комісій. Тепер банк «відновив справедливість» — клієнту довелося заплатити.

Зовсім інша ситуація сталася з клієнтом Укргазбанку під ніком K0dak. Якось вранці він отримав привіт від банку. О шостій ранку прийшли оповіщення про 3 транзакції по 8 тис. грн. Дві з них пройшли успішно, а третя — заблокована банком.

Автор відгуку пише, що відразу звернувся в Укргазбанк і заблокував картку. У відповідь йому повідомили, що гроші нібито зняли в банкоматі і потрібно писати заяву в поліцію. Склавши скаргу, K0dak поїхав у банк.

Співробітники банку запевнили, що жодних дій по карті не було. Мовляв, баланс залишився колишнім. Тим не менш, клієнта сповістили про списання у додатку Екобанк і смс-повідомленні. Користувач почав згадувати, що робив з картою останній місяць.

«Я не расплачивался в магазинах вообще, не заказывал ничего с интернет-магазинов, никому не отправлял данные, а тем более фото, Последний раз снимал деньги с карты в отделении у кассира», — пише він.

У банку пообіцяли розібратися з ситуацією і передзвонити. Досі проблема не вирішена.

Як залишитися без копійки

Самоуправство терміналів самообслуговування — «головний біль» клієнтів багатьох банків. Норовливі машини періодично «з'їдають» гроші, відмовляються поповнювати рахунок, або ковтають карту.

Українці вже звикли розплачуватися безготівково. Втративши банківську карту, вони опиняються в досить скрутному фінансовому становищі.

Клієнтка Приватбанку під ніком TsZubko розповіла про те, як їй довелося відмовитися від довгоочікуваної подорожі.

Термінал проковтнув її пластик. Банк заблокував картку, а на перевипуск нової знадобилося два тижні і 150 грн. Все б нічого, але кеша у клієнтки не було: в кишені залишилося всього 200 грн. За словами TsZubko, замість майбутнього відпочинку довелося їхати в банк і робити тимчасову картку.

Подібна прикрість сталася і з автором відгуку Olgaskibina. Клієнтка Приватбанку вирішила поповнити картку на 50 тис. грн. Термінал взяв купюри і повернув картку. Але гроші на рахунок не надійшли.

Ольга залишила заявку на гарячій лінії. Але щоразу отримувала суперечливу інформацію. Вирішила навіть звернутися в поліцію, але, до щастя, до цього не дійшло.

Обидві постраждалі від свавілля терміналів змогли вирішити проблему після того, як залишили скаргу на «Мінфіні.

Діліться відгуками про ваш банк: автор кращого відгуку місяця отримає 5 000 гривень від «Мінфіну»

Світлана Тартасюк