Таким чином, ринкова вартість Allegro після IPO становила $17,6 млрд, що робить її найдорожчою компанією з лістингу Варшавської фондової біржі, додає агентство.

Під час підготовки до IPO компанія планувала залучити декілька кредитів у розмірі €1,3 млрд для рефінансування своєї заборгованості.

В ході IPO група виставила на продаж 21% своїх акцій.

Що відомо про Allegro

Allegro, заснована 20 років тому, є найбільшою платформою онлайн-продажів у Польщі з 12,3 млн покупцями та оборотом в $5,7 млрд за підсумками 2019 року.

Чистий прибуток Allegro за перші шість місяців 2020 року становив $76 млн, що на $20 млн більше, ніж за аналогічний період 2019 року.

17 листопада 2016 року південноафриканський медіахолдинг Naspers оголосив про продаж Allegro Group, якій належать частки в декількох українських ecommerce-проєктах. Фонди приватних інвестицій Cinven, Permira і Mid Europa викупили 100% акцій компанії за $3,25 млрд.

До цього найбільшим IPO на Варшавській біржі було розміщення акцій виробника комп'ютерних ігор CD Project, оціненого в $9,7 млрд за підсумком дебютних торгів.

Читайте також: 8 головних IPO осені, на які варто звернути увагу

Доля українських IPO

Після восьмирічної перерви українські компанії в 2020 році можуть знову вийти з первинною публічною пропозицією акцій (initial public offering, IPO).

«Швидкозростаючі, динамічні компанії завжди мають шанс залучити фінансування, навіть інвестиції в акціонерний капітал. Це добрий знак того, що в 2020 році, після виборів, варто очікувати відкриття публічного ринку для українських компаній», — підкреслив глава інвесткомпанії Concord Capital Ігор Мазепа.

Тільки п'ять з дванадцяти IPO «українських» компаній, проведені в 2005-2010 роках, виявилися вдалими і принесли інвесторам, які купили папери, прибуток.

Варшавська фондова біржа провела дослідження, яке показує, як змінилася вартість акцій «українських» компаній з моменту проведення IPO на західних біржах. Компанії, в яких базові активи розміщені на території України, провели операції з розміщення акцій (що мають ознаки IPO) на зарубіжних біржах. При цьому тільки п'ять з них можуть похвалитися зростанням котирувань акцій. Вартість паперів інших компаній зменшилася на 6-95%.

Хто розміщувався

Дата розміщення

Місце проведення IPO

Обсяг залучених коштів, $ млн

Зміна ціни з момента проведення IPO на кінець 2010 року, %

Астарта

17.08.06

Варшава

31.7

319.2

Кернел

23.11.07

Варшава

218.0

262.5

Ferrexpo plc

20.06.07

Лондон

213,0*

254.4

Миронівський хлібопродукт

15.05.08

Лондон

187,0*

20.6

Агротон

07.11.10

Варшава

54.3

4.68

Авангард

06.05.10

Лондон

123,0*

-6.67

DUPD

01.06.07

Лондон

103,0*

-32.6

Ukrprodukt group

11.02.05

Лондон

6,0*

-47.6

TMM

29.05.07

Франкфурт

105.0

-85.5

Cadogan Petroleum

23.06.08

Лондон

152,8*

-88.6

KDD Group

19.12.07

Лондон

63,7*

-89.7

XXI Век

16.12.05

Лондон

67,9*

-95.34

* Фунтів стерлінгів

Дані Варшавської фондової біржі, ІГ «Альтана Капітал»

Найбільш вдалим вкладенням інвесторів в акції «української» компанії стала купівля паперів агропромислового холдингу Астарта під час його IPO в серпні 2006 року, коли папери холдингу коштували 19 злотих. Середня прибутковість — 75% річних.

На другому місці за прибутковістю також компанія з агропромислового сектора — Кернел. Тільки за три роки з моменту проведення IPO (листопад 2007-го) її акції подорожчали на 162% (54% річних).

Читайте також: У пошуку нового Amazon: як заробити на IPO

Замикає трійку лідерів підприємство з гірничо-металургійного сектора — компанія Ferrexpo plc, яка є найбільшим виробником та експортером залізорудних окатишів в Україні. Первинне розміщення пройшло в червні 2007 року на Лондонській біржі, під час якого інвестори оцінили капіталізацію всієї компанії в $1,7 млрд, розміщення відбулося за ціною близько 1,4 фунта стерлінгів за акцію. І всього за 3,5 роки після розміщення акції подорожчали на 154% (45% річних).

Крім перелічених вище компаній, позитивною історією може похвалитися Миронівський хлібопродукт. Його папери подорожчали з моменту проведення IPO в Лондоні в травні 2008-го на 20,6% (8,2% річних).

Останньою з України на зовнішній ринок капіталу з IPO вийшла холдингова компанія провідного українського судноплавного оператора — KDM Shipping Public Ltd. (Кіпр), яка наприкінці липня 2012 року розмістила на Варшавській фондовій біржі (WSE) 10,9% акцій. В результаті було залучено $7,4 млн.

Читайте також: Інвестиції в IPO: як вибирати перспективні