Про секрети завоювання клієнтів на своїй сторінці у фейсбуці розповів співзасновник monobank Олег Гороховський.

monobank — один з найуспішніших проектів на українському ринку останніх років. Успіх мобільного банку був приголомшливим. Старт бета-версії відбувся в жовтні 2017 року — на той момент налічувалося всього 9 тисяч користувачів. Через 5 місяців, у лютому 2018, у monobank було вже 100 тисяч користувачів. А на сьогоднішній день число клієнтів досягло 2,4 млн.

Досвід і послуга: в чому різниця

«Досвід – це персоналізоване явище. У двох різних людей не може бути однакового досвіду. Досвід та враження залежать від емоційного сприйняття кожного окремого клієнта.

Головна відмінність між послугою і досвідом – час.

Послуги дозволяють економити час. А досвід, навпаки, робить ваш час незабутнім.

Наприклад, Uber надає класну послугу. Перший раз – взагалі як магія. Швидко. Зручно. Зрозуміло. А ось AirBnB надає досвід. Він дозволяє прожити в іншому місті у своїй квартирі, як місцевий житель – відчути це. Він продає класно проведений час. AirBnB – це добре проведений час. Uber – це добре зекономлений час», — говорить Джозеф Пайн, американський дослідник в області маркетингу.

Читайте також: Як відновлюється український бізнес — дослідження

Удача, чарівництво і необхідні зусилля

Я вважаю, що для перетворення послуги на досвід потрібно зробити необхідні (але, на жаль, недостатні) зусилля.

Необхідно:

  1. Зробити гарний (максимально гарний) інтерфейс або дизайн продукту.
  2. Зробити якісну підтримку і післяпродажне обслуговування. Без жлобства і оптимізацій.
  3. Використовувати ненав'язливий гумор в комунікаціях, екранних формах, упаковці.
  4. Зайнятися гейміфікацією. Крутих прикладів достатньо. Погугліть.
  5. При можливості дотягнутися до дітей. Діти головні мотиватори і щирі фанати. Якщо вони вас покохають — вас будуть любити всі.
  6. Бути відкритим і чесним з клієнтами. Пояснювати всі свої дії, особливо непопулярні.
  7. Хтось із власників компанії повинен бути публічною людиною і мати активні сторінки в соцмережах. Відкритість і можливість дотягнутися до першої особи в пару кліків робить вашу компанію набагато ближчою до клієнтів.
  8. Обов'язково зробіть реферальну програму і заохочуйте рекомендації і мотивуйте, щоб їх було якомога більше.
  9. Створіть ком'юніті з лояльних клієнтів. Це будуть ваші найпалкіші захисники і промоутери. Ми зробили ком'юніті на старті проекту, запропонувавши додаток в бета-версії тим, хто хоче допомогти нам з «вилизування» багів.
  10. Ні в якому разі не забудьте Кота. Всі люблять котів;)

Чому цих зусиль може бути недостатньо? Тому що все вирішує клієнт, і навіть зробивши всі ці пункти і ще 100500 інших, ви можете не завоювати клієнта.​

Потрібні удача та чарівництво.

Але без виконання цих пунктів удача вам може не допомогти. Це, свого роду, лотерейний квиток, і, щоб виграти в лотерею, його варто придбати.

Читайте також: Інвестори погіршили оцінку бізнес-клімату України до рівня 2015 року