CEO та співзасновник Getmancar Тарас Гетьманський розповів «LIGA.net» про хитрощі, на які йдуть магазини, щоб залучити більше покупців. «Мінфін» виділив основне.

Кожен перетворюється на шопоголіка

«Чорна п'ятниця» — додаткове свято у вигляді знижок на товари, і, звичайно, хороші ціни. Фокус багатьох торговців на одному дні тижня і рекламні кампанії створюють масовість і готовність до покупки.

«Хочеш не хочеш, подобається чи не подобається, а ялинку на Новий рік купуєш і ставиш. Навіть якщо тобі нічого не треба, ти дивишся: можна купити ще телевізор, пральну машинку. Жорсткої необхідності в цьому немає, але який хороший випадок», — каже Тарас Гетьманський.

«Чорна п'ятниця» дозволяє за день підняти продажі, розпродати склад, ну і отримати ще якусь кількість аудиторії, яку можна конвертувати у покупців.

Читайте також: «Чорна п'ятниця»: як вигідно робити покупки

Відкривай депозит і бери участь у розіграші від топ-50 банків тисяч грн

У чому жах українського рітейлу

Всі беруть участь у цій П'ятниці. Раз ти рітейл — ти зобов'язаний. Але в реальності ми маємо спотворену модель. Оголошуються знижки, а знижок немає. Мало того, відбувається антизахід: магазини починають обман і підміну.

Основний шлях обману — поруч з етикеткою пишуть нову ціну вище (показуючи, що це було раніше), а акційна ціна вказується діючою. Наприклад, товар коштував 10 грн. Тепер по акції він коштує аж 10 грн, але був ніби 14 грн.

«Таким чином люди припинять реагувати на «чорну п'ятницю» і будь-які акції. Формат розпродажу буде асоціюватися з негативом. Ритейлер, який маніпулює цінами, стане просто аутсайдером», — вважає Тарас Гетьманський.

Читайте також: Скільки і де витрачають українці на Чорну п'ятницю (інфографіка)

Тактика обману — не поодинокий приклад

Заради інтересу подивився сайт ROZETKA — там була репетиція до «чорної п'ятниці». Треба сказати, що відрепетирували вони саме в такому форматі: завищили ціни, десь на 1-2 тис. грн на товар.

Такі фінти бачив і в Спортмайстрі, правда, і без «чорної п'ятниці». Про веселий МАУ Flyuia me, квиток з яким зі знижкою у 25% мені виходив дорожче, ніж без знижки, і говорити не варто.

«Не завжди можна зробити знижку. Вона може бути необґрунтованою, нанести збиток. Але тоді відповідь проста: краще її не робити зовсім, ніж такою політикою позбутися тих споживачів, що є», — стверджує Тарас Гетьманський.

Всі ці п'ятниці і таке інше викликає у мене лише розуміння, що в Україні немає ринку. Саме тому немає знижок на техніку, автомобілі, послуги. Немає ринку, немає споживача. Часом навіть думаю, скільки до цього йшли США? Або там просто скупчення людей в одному місці дає більший ефект і більше нічого.