Згідно із розслідуванням, для ввезення автомобілів масово використовують громадян Білорусі.

«Автомобіль з території ЄС в режимі транзиту заїжджає в Україну, наприклад, через пункт пропуску Ягодин у Волинській області, на кордоні з Польщею. У такому статусі має право перебувати в країні не більше 10 днів. За цей час автомобіль їде на інший пункт пропуску, наприклад, Доманово, вже на кордоні з Білоруссю. І тут починаються цікаві речі. Авто виїжджає з України, проте не в'їжджає в Білорусь. На нейтральній території в автомобіль сідає громадянин Білорусі, який має довіреність від власника авто. Він заїжджає в Україну, вихід дається з машини і незабаром, іноді пішки, повертається до Білорусі. Автомобіль залишається у користувача-українця, який також отримує довіреність від власника», - йдеться в матеріалі.

Поширеність такої схеми підтверджують продавці автомобілів на авторинку.

Крім того, джерела на митниці повідомили, що нерідко в схемами з перевезення транспортних засобів причетні жителі сіл і невеликих міст недалеко від кордону з Україною.

Також наголошується, що тільки за травень через митний пост Доманове в'їхали майже 3 тис. нерозмитнених автомобілів з європейської реєстрацією, за кермом яких були громадяни Білорусі.

Раніше «Мінфін» повідомляв, що інформацію про порушників термінів перебування авто на єврономерах в Україні поліцейські вносять в систему «Рубіж».

Як це працюватиме: Система зчитує номер проїжджаючого автомобіля і повідомляє, чи є він в базі розшуку.

  • Після цього правоохоронці отримують законні підстави зупиняти авто і карати водія.
  • За допомогою системи «Рубіж» патрульні поліцейські будуть зупиняти саме порушників, а не тих, іноземців, які перебувають в Україні в рамках чинного законодавства.