Про це йдеться в повідомленні регулятора.

Разом з тим, за результатами круглого столу, проведеного профільним комітетом Верховної Ради з питань фінансової політики і банківської діяльності 24 квітня 2018 року, в базовому проекті №8152 НБУ вважає за необхідне врахувати низку норм альтернативного законопроекту №8152-1. У тому числі:

По-перше, у доопрацьованому базовому проекті закону необхідно передбачити, що обмеження і заходи захисту застосовуються виключно з метою забезпечення стабільності фінансової системи і рівноваги платіжного балансу України, а також закладено принцип недопущення неправомірного і необґрунтованого втручання держави у валютні операції.

По-друге, варто закласти принцип ризикоорієнтованості, прозорості, достатності та ефективності валютного регулювання. Вони мають бути реалізовані шляхом спрямованості на забезпечення фінансової стабільності, економічного і соціального розвитку. Запроваджувані заходи захисту, строки їх застосування та обсяги пов’язаних з ними валютних обмежень повинні відповідати існуючим масштабам і структурі системних ризиків, які загрожують фінансовій стабільності. Також важливо передбачити пріоритетність ринкових інструментів валютного регулювання над адміністративними.

По-третє, у доопрацьованому базовому проекті закону необхідно розширити перелік операторів поштового зв’язку, які проводять валютні операції на підставі ліцензії Національного банку України на здійснення операцій з переказу валютних коштів та обміну валют.

По-четверте, важливо передбачити, що валютний нагляд здійснюється органами валютного нагляду та агентами валютного нагляду без втручання у відповідні валютні операції та діяльність суб’єктів здійснення таких операцій, за винятком випадків виявлення і документального підтвердження порушень такими суб’єктами вимог валютного законодавства.

Нагадаємо, що Комітет з питань фінансової політики та банківської діяльності Верховної Ради підтримав президентський законопроект для прийняття в першому читанні з зауваженнями і доповненнями.