Своє бачення того, що зараз відбувається під Кабміном, й до чого можуть привести популістські рішення влади, на своїй сторінці в Facebook написав Сергій Фурса. «Мінфін» скоротив.

Чого хочуть люди на єврономерах, які паралізували місто? Може, вони вимагають реформи, в яких так потребує країна? Може вони хочуть, щоб мита були знижені на імпорт всіх автомобілів в Україні?

Ні, вони хочуть, щоб держава узаконила схему, по якій вони ввезли в країну транзитні автомобілі й так й залишилися тут їздити. Вони хочуть узаконити обман. Узаконити свою маленьку хитрість.

Вони хочуть, щоб їх вигадливість не привела в результаті до необхідності платити штрафи. Вони хочуть обдурити всіх інших платників податків. Ми вас обдурили, але тепер нас багато, так що зробіть так, щоб нам прокатали. А не те, ми буянити будемо.

Податки — це зло. Але податки - необхідне зло. Ніхто не любить платити податки. Але держава по суті й існує для того, щоб збирати податки та на ці гроші підтримувати найбідніших громадян й розвивати інфраструктуру. В цьому суть держави. І можна сперечатися про те, чи повинні бути податки високими або низькими. Це фундаментальна суперечка. Але ніхто ніколи не буде сперечатися про те, що можна виділити особливу групу людей й дозволити їм не платити податки. Просто за красиві очі.

Високі мита в Україні на імпорт авто — це факт. Можна до нього ставиться по різному. Але вони є. Й можна сперечатися про те, чи треба знижувати всі мита на всі бензинові автомобілі або залишати високими. Теж на все. До речі, якщо вирішите знижувати мита, то відразу надайте розрахунок, як компенсувати недоотримані кошти. Для бюджету. Зменшити фінансування шкіл? Або лікарень? Або може скоротити інвестиції в дороги?

Високі мита на авто в Україні — це своєрідний податок на розкіш. І податок на ті доходи, які не декларуються громадянами. Всі ці корупційні потоки та зарплати в конвертах виливаються в пробки на київських дорогах. Чи справедливе таке оподаткування? Спірне питання, особливо для тих, хто податки платить спочатку сповна, й ще мита потім. Але зовсім несправедливо обдурити таку людину двічі, коли він, заплативши усе, буде стояти в пробці слідом за тисячами «бляхерів», які обдурили платників податків двічі. Не кажучи вже про те, що поки тільки високі ціни на автомобілі стримують дороги Києва від повного колапсу.

Протести «бляхерів» подібні протестам вкладників банку Михайлівського. Там держава злякалася та пішла їм назустріч, прийнявши несправедливий закон. І відкривши скриньку Пандори. Якщо у михайловских пройшло, то можна й «бляхерам». А потім й контрабандисти підуть, якщо вдасться прикрити контрабанду. «Копачі бурштину». Власники мережевих спортивних клубів виведуть свої армії ФОПів з вимогою зберегти схему. Провідні київські ресторатори зроблять те ж саме. А «союз ФОПів Буковеля» виграє всі суди. Просто тому що вміють.

Якщо люди протестують — то це не означає, що вони мають рацію. Це не означає, що їхні права порушують.

Якщо ви не платите податки, то що ви хочете від держави? Хороші дороги? А гроші звідки? Й не треба говорити про те, що треба менше красти. Тому що так, треба. Треба менше красти. Але це зовсім інша історія. Їм треба менше красти, а вам треба чесно платити. І тільки тоді суспільство почне нарешті вимагати від політиків бути чесними.

Вимоги евробляхерів задовольняти не можна. Й не тому що через них тисячі людей застрягли в пробках. Просто це створює неправильний прецедент та буде негативно впливати на поведінку людей в майбутньому. Як повинна працювати система? Помилка — покарання. Порушення — покарання. Людина повинна розуміти відповідальність за свої рішення.