«Дуже сподіваємось, що завдяки новому просвітницькому проекту більше наших громадян поважного віку подолають свій бар'єр і отримають доступ до фінансових послуг, — відзначила керівниця комунікацій Приватбанку Олеся Жулинська. — Ми як найбільший державний банк забезпечуємо рівні можливості користування продуктами та сервісами банку для всіх груп клієнтів, з урахуванням інтересів кожного громадянина, а також держави у воєнний час. Щоб скористатися нашими послугами, українці повинні бути фінансового обізнаними і знати як отримати доступ до цих продуктів та не потрапити на гачок до шахраїв, і в той же час — подолати страх перед „фінансами“ як чимось невідомим. Для декого цей шлях до „фінансів“ все ще починається з вивчення можливостей банкомату і банківської карти, на чому ми сфокусувались у першому випуску газети».
Перший номер газети присвячений саме питанням платіжної безпеки та випускається на підтримку всеукраїнської інформаційної кампанії НБУ з протидії платіжному шахрайству #ШахрайГудбай.
«Наразі згідно з нашими дослідженнями однією з найменш фінансово обізнаних категорій населення є люди старші 60 років. Їх індекс фінансової грамотності становить 11,6 бала, водночас загалом по Україні цей показник сягає 12,3 бала. Нещодавно ми разом з Опендатабот проводили опитування, яке показало, що найчастіше до рук платіжних шахраїв, які представляються працівниками банків, державних органів, міжнародних організацій, потрапляють саме люди старшого віку — через низький рівень фінансових знань та високий ступінь довіри до незнайомців. Саме тому, ми виділили цю категорію користувачів в окрему групу, для якої шукаємо відповідні формати та канали донесення інформації», — зазначила директор Департаменту комунікацій Національного банку Юлія Євтушенко.
До проєкту долучився також благодійний фонд «Життєлюб», чия експертиза у розумінні потреб людей поважного віку та уміння знаходити рішення для їхніх викликів є беззаперечною.
«Життєлюб понад 10 років працює для Ба та Ді і за цей час ми багато разів стикалися з їх різноманітними тривогами. Серед безлічі різних тривог у життєлюбів є одна, що поєднує їх усіх, це — страх користування мобільними банківськими сервісами. Особливо коли справа стосується введення персональних даних. Ми вже давно працюємо з їх упередженнями щодо фінансів і раді, що разом з НБУ та Приватбанком знайшли рішення як допомогти Ба та Ді побороти цю боязнь. З партнерами ми зробили газету для життєлюбів, щоб поступово підвищувати їх рівень фінансової грамотності та покращити знання з фінансової безпеки», говорить Тіна Ніколова, співзасновниця БФ «Життєлюб».