У переліку таких товарів, зокрема, одяг та взуття. Кеди Lacoste в Україні коштують більше 4,2 тис. грн., а в Польщі такі ж можна купити в перерахунку на гривні за 3,6 тис. грн. Футболка Zara у нас дорожча ніж в Польщі майже на 550 грн, а поло Lacoste — майже на 1,3 тис. грн. Причина — ввізне мито на одяг та взуття, яке в Україні досягає 12-40%.

Молочна та м'ясна продукція в сусідній Польщі виявилася в кілька разів дешевше, ніж в столичних супермаркетах. Для порівняння автор зробив замовлення в мережевих супермаркетах Варшави і Києва. Скажімо, куряча чверть в Україні коштує 47 грн./кг, а в Польщі — менше 16 грн., свиняча лопатка без кістки — 112,95 та 59,13 грн./кг, молоко 2,5% жирності — 22,3 грн. та 14,7 грн./л відповідно.

Мар'ян Заблоцький пояснює дорожнечу в наших магазинах неефективністю вітчизняного тваринництва та птахівництва, великою кількістю фальсифікованих кормів та ветпрепаратів, розгулом хвороб (варто згадати спалахи АЧС в Україні). Ввозити дешевий імпорт заважає високий податок — 20% ПДВ в порівнянні з 3-8% на їжу в Польщі.

Те ж саме з автомобілями. Kia Sportage 2.0 Euro 4 в Європі реально купити за 4 тис. євро. Вартість розмитнення на нього — 11,5 тис євро, підрахував автор. При цьому завезти такий автомобіль в Україну легально взагалі нереально, так як в нашу країну можна імпортувати машини не нижче стандарту Євро-5. Звідси — проблема з авто на евробляхах, які в останні роки заполонили наші дороги.

Різниця в тарифах на електроенергію з Європою у нас 11%, і не в нашу користь: якщо в Україні кВт год коштує 1,35 грн., то в ЄС — 1,21 грн. Переплачуємо ми через формули Роттердам +, за якою вартість вугілля обчислюється за формулою ціна в Роттердамі плюс доставка в Україну. Якби не такий підрахунок, електроенергія в нашій країні коштувала б на 15% нижче, ніж зараз, — підсумував Заблоцький.