Для пропан-бутанової суміші LPG (Liquefied petroleum gas), на якій працюють сьогодні мільйони українських автомобілів, характерні певні особливості. Тих, які впливають на умови змащення, не так вже й багато. Якщо порівнювати з бензином, газ згорає при більш високій температурі і до того ж горить повільніше. Це істотно позначається на деяких процесах в камері згоряння.

Без нагару

Більш висока температура згоряння палива при незмінних параметрах системи охолодження призводить до підвищення температури в циліндрі. Це означає, що створюються додаткові умови для утворення нагару на деталях. А нагар на поршнях, нагадаємо, призводить до прискореного зносу стінок циліндрів і падіння компресії, загалом, до передчасного зносу двигуна. Також нагари на поршнях погіршують охолодження поршнів, що призводить до порушень їх роботи, поломки поршня або навіть руйнування камери згоряння двигуна. Тому в двигунах з ГБО рекомендується застосовувати оливу, менш схильну до нагароутворення.

На тлі таких вимог моторна олива Shell Helix Ultra виглядає просто ідеальною: її базова основа, отримана з природного газу за технологією GTL (Gas To Liquids), в принципі не містить речовин, які з часом перетворюються на нагар і лаки. Тобто навіть при згорянні в циліндрах газу з підвищеною температурою поршні і інші деталі залишаються чистими. А значить, стінки циліндра не будуть поліруватися абразивом у вигляді вуглецевих відкладень, і поршневі кільця не будуть залягати в своїх канавках, знижуючи компресію.

І якщо вже ми говоримо про ресурс двигуна, не можна не згадати відсутність у синтезованих з газу оливах Shell сірки. Яка, з'єднуючись з вологою (конденсатом), утворює агресивні речовини і провокує корозію високонавантажених деталей двигуна, прискорюючи їх знос.

Термічна стабільність

Фронт полум'я в циліндрі при роботі двигуна на газі поширюється повільніше, ніж при використанні бензину – оскільки газ горить повільніше. Тому чимала частина робочої суміші догорає в камері згоряння вже на такті робочого ходу, що знову ж таки призводить до додаткового нагрівання оливи. Це вимагає від останньої високої термічної стійкості – насамперед, збереження в таких умовах миючої та диспергувальної властивостей, тобто здатності очищати двигун і виносити до фільтру продукти забруднення. Властивості оливи Shell Helix Ultra тут будуть якраз доречні, вона з самого початку має такі характеристики. І висока термостійкість заявлена як основна перевага всієї лінійки, оскільки її базу синтезовано не з нафти, а з природного газу за фірмовою технологією GTL – Shell PurePlus. Також однією з головних відмінностей лінійки Helix Ultra є збереження початкових характеристик протягом всього терміну служби від заміни до заміни.

Додаткову чистоту двигуна – а значить, і його захист від зносу – забезпечує ще одна фірмова технологія Shell – Active Cleaning Technology. Це не чергова модифікація миючої присадки, а механізм, що працює на випередження – перешкоджає осадженню нагару на деталях двигуна.

Береже свічки

Ще одна особливість двигунів, що споживають не тільки бензин, а й пропан-бутан – більш суворі вимоги до високовольтної частини системи запалювання. Газо-повітряну суміш складніше, ніж бензо-повітряну, «пробити» іскрою, тому потрібно стежити за зазором свічок запалювання, а також за їх чистотою. Отже, дуже важливо, щоб олива не «брала участь» у процесі нагароутворення на виступаючих частинах камери згоряння. Тому для автомобілів з ГБО зазвичай рекомендуються оливи зі зниженою сульфатною зольністю – чим, власне, і виділяється серед інших «шеллівська» синтетика Helix Ultra, отримана з природного газу. Відповідно, свічки в моторах, заправлених цими оливами, залишаються чистими, що сприяє правильній, ефективній роботі двигуна і на бензиновому, і на газовому паливі.

За матеріалами: https://www.autocentre.ua